شناسهٔ خبر: 101802 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راه و شهرسازی استان:

تسهیلات نوسازی به ساکنین بافت فرسوده شهری تعلق می‌گیرد

IMG_1503.JPG مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس گفت: ساکنین بافت فرسوده شهری می توانند از تسهیلات نوسازی در بافت فرسوده شهری استفاده کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (فارس)، جعفر زاهدی، مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس اظهار کرد: مبلغ این تسهیلات به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان است که بر اساس پیشرفت فیزیکی این وام پرداخت می شود.

زاهدی افزود: کسانی می توانند از این وام استفاده کنند که واحد مورد درخواست آنها در محدوده مصوب بافت فرسوده واقع شده باشد و با توجه به افزایش هزینه ساخت احتمال افزایش مبلغ این وام نیز وجود دارد.

مدیر کل راه و شهرسازی فارس در خصوص سود این وام گفت: ۱۲۰ میلیون تومان از ۲۰۰ میلیون تومان این وام ۹ درصد و ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۱۶ درصد و ۳۰ میلیون باقی مانده با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان نوسازی در بافت فرسوده قرار خواهد گرفت.

زاهدی در ادامه در خصوص فعالیت هایی که اداره کل راه و شهرسازی در بافت های فرسوده شهری انجام می دهد گفت: امسال ۹۸ میلیارد ریال  قیر رایگان در اختیار شهرداری ها قرار گرفت تا نسبت به انجام آسفالت معابر بافتهای فرسوده اقدام  شود.

مدیر کل راه و شهرسازی استان فارس در پایان اظهار داشت: پروژه های بسیار ارزشمند و تاثیر گذاری در بافت های فرسوده شهری نظیر تعداد زیادی خانه محله، مجتمع فرهنگی، مجتمع ورزشی و مرمت آثار تاریخی توسط اداره کل راه و شهرسازی استان فارس طی سالهای گذشته صورت پذیرفته است.