شناسهٔ خبر: 101813 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر خبر داد:

آغازعملیات اجرایی نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر

آغازجهش تولید مسکن.jpg عملیات اجرایی ۲ هزار و ۵۸۹ واحد مسکونی درقالب نهضت ملی جهش تولید مسکن در استان بوشهر با حضور استاندار این استان آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر)، مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر در آیین آغاز عملیات اجرایی ۶۷ واحد مسکونی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی که به صورت نمادین در شهر جدید عالیشهر آغاز شد، گفت:  قرار است دولت سیزدهم در مدت چهار سال چهار میلیون واحد مسکونی در کشور احداث کند که سهم این استان از اجرای این طرح ساخت ۵۴ هزار واحد مسکونی در مدت چهار سال است اما هیچ محدودیتی برای ثبت نام وجود ندارد.

فرزاد رستمی افزود: برای اجرای این طرح تاکنون ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد زمین تامین شده است و در حال تامین زمین در شهرهای مختلف از طریق اراضی مازاد دستگاه‌های اجرایی، تغییر کاربری، اراضی الحاقی به محدوده هستیم تا بتوان زمین بیشتری تامین کرد.

وی ادامه داد: براساس برنامه ریزی انجام شده تلاش می‌شود سهمیه ۲ سال استان بوشهر که شامل ۳۰ هزار واحد می‌شود، همزمان پیگیری و اجرا شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر بیان کرداز ۲۸ مهر ماه تاکنون ۱۹هزار متقاضی مسکن در استان بوشهر ثبت نام کرده اند و با توجه به اینکه مهلت ثبت نام تا ۳۰ آذرماه تمدید شده انتظار می‌رود مردم در این طرح شرکت کنند.

رستمی اضافه کرد: نهضت ملی جهش تولید مسکن شامل مسکن شهری و روستایی، بخش خصوصی و بافت فرسوده است.

وی با تاکید بر موضوع ضرورت تکمیل بارگذاری مدارک متقاضیان مسکن گفتیکسری از ثبت نام‌ها به صورت ناقص انجام شده و انتظار می‌رود متقاضیان با تکمیل مدارک خود کمک کنند تا هر چه سریع‌تر متقاضیان موثر شناخته و عملیات اجرایی پروژه‌ها آغاز شود

رستمی، به پرداخت تسهیلات بانکی در نهضت ملی جهش تولید مسکن پرداخت و افزود: برای متقاضیان شرکت دراین نهضت در مرکز استان ۳۵۰ میلیون تومان، برای سایر شهرها ۳۰۰ میلیون تومان و برای ساخت مسکن در روستاها نیز ۲۵۰ میلیون تومان تسهیلات پیش بینی و پرداخت می‌شود.

وی یادآور شد: براساس مصوبه دولت زیرساخت‌های مورد نیاز مناطق اجرای طرح‌های نهضت ملی جهش تولید مسکن از طرف وزارتخانه‌های نیرو و نفت و خدمات روبنایی نیز با تملک زمین از سوی دستگاه‌های مسئول ارائه می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر زیربنای این واحدهای مسکونی را بین ۷۵ تا ۱۰۰ متر مربع دانست و بیان کرد: در طرح جهش تولید مسکن در مرکز استان بوشهر، واحدهای مسکونی در شهر جدید عالیشهر و یا شهر چغادک در نظر گرفته شده است.

وی گفت: براساس شرایط نهضت ملی جهش تولید مسکن متقاضی باید ساکن شهر مورد تقاضا در پنج سال گذشته بوده؛ سابقه استفاده از امکانات دولتی مسکن نداشته، متاهل یا سرپرست خانوار باشد و در پنج سال اخیر سابقه مالکیت مسکن نداشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه متقاضیان برای ثبت نام به سامانه SAMAN.MRUD.IR مراجعه کنند، گفت: برای بانوان مجرد بالای ۳۵ سال و مردان مجرد بالای ۴۵ سال و بیماران خاص، بدون شرایط تاهل، امکان ثبت‌نام وجود دارد.

وی تخفیف عوارض صدور پروانه ساخت از سوی شهرداری‌ها و تخفیف در بحث مالیات را از دیگر مزایای نهضت ملی جهش تولید مسکن عنوان کرد.