شناسهٔ خبر: 10183 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

چمران در گفتگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی:

برنامه مديريت شهری برای ساماندهی سكونتگاه‌های غيررسمی/ معضل حاشیه‌نشینی در تهران را جدی نگیریم فاجعه‌ای بزرگ رخ خواهد داد/ ساماندهی باغات كن/ حكم دادستان پيش روی ساكنان دره فرحزاد

مصاحبه با رئیس شورای اسلامی شهر تهران رئيس شورای اسلامی شهر تهران، برنامه شورای شهر و شهرداری پايتخت برای ساماندهی باغات كن، ده ونك، دره اوين و دره فرحزاد كه شكلی از حاشيه‌نشينی در قالب سكونتگاه‌های غيررسمی در آنها وجود دارد را اعلام كرد.

مهندس مهدي چمران در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازی از پيش‌بينی بودجه ۵۰۰ ميليارد تومانی در سال جاری برای ساماندهی باغات كن خبر داد و گفت: باغات كن به دليل ساختمان‌سازی در حال از بين رفتن هستند بنابراين بودجه ۵۰۰ ميليارد تومانی برای ساماندهی آن در نظر گرفته شده است هر چند كه این ارقام برای ساماندهی اين باغات كافی نيست و بايد با مشاركت مردم كار را پيش ببريم.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران افزود: در باغات كن لازم است ايجاد فضاهای تفريحی و درآمدزايی از آنها جايگزين ساختمان‌سازی شود تا حدود ۴۰۰ هكتار باغ كه ديگر نمي‌شود آن را بوجود آورد، احيا و حفظ شوند. حتي درختان آنها پلاك كوبی می شوند تا حتي يك درخت هم كم نشود.

چمران ميزان اعتبار پيش‌بيني شده براي ساماندهي ده ونك و دره اوين را نيز به ازاي هر كدام از اين محدوده‌ها در حدود ۵۰۰ ميليارد تومان عنوان كرد و درباره سكونتگاه‌هاي غير رسمي در دره فرحزاد اظهار كرد: با افرادي كه سكونتگاه‌هاي غير رسمي در دره فرحزاد را ترك نمي‌كنند بر اساس ماده ۹ و با حكم دادستان برخورد مي‌شود.

رئيس شوراي اسلامي شهر تهران با هشدار نسبت به گسترش حاشيه‌نشيني در اطراف تهران تصريح كرد: درباره حاشيه‌نشيني در حريم شهر تهران، هم مجلس شوراي اسلامي و هم دولت بايد به ميدان بيايند در غیر این صورت فاجعه بزرگي با انتقال جمعيت روستاها به حاشيه شهر بوجود مي‌آيد كه قابل كنترل نخواهد بود.

مشروح گفت‌وگوي پايگاه خبري وزارت راه و شهرسازي با رئيس شوراي اسلامي شهر تهران در آينده نزديك منتشر مي‌شود.

نظر شما