شناسهٔ خبر: 101846 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای تاکید کرد:‌

نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ تعامل اقتصادی فعالان و بهره‌برداران صنعت حمل‌ونقل/ صنعت حمل‌ونقل از عناصر کلیدی توسعه پایدار

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته فرصتی برای بازنگری نیازها، بررسی مشکلات و توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود.

داریوش امانی، معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی، با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته در بازه زمانی بیست‌وهشتم تا سی‌ام آذر ماه همزمان با هفته حمل‌ونقل، گفت: این نمایشگاه فرصتی برای بازنگری نیازها، بررسی مشکلات و توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل به‌شمار می‌رود.

وی با یادآوری وقفه دو ساله در برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته به دلیل شیوع کرونا، اظهار امیدواری کرد: از سرگیری دوباره نمایشگاه سالانه حمل‌ونقل، زمینه را برای بازنگری نیازها و مشکلات و همچنین توسعه اقتصادی صنعت حمل‌ونقل ایجاد کند.

امانی با اشاره به شعار هفته حمل‌ونقل مبنی بر توسعه زیرساخت، نوسازی ناوگان، حمل‌ونقل کارآمد، تصریح کرد: نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ای برای ایجاد تعامل اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت و بهره‌برداران محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی مراودات و بهره‌مندی مستمر از خروجی و نتایج آن دارد.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در تکمیل توضیح خود، برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل را نمایانگر جایگاه و اهمیت صنعت حمل‌ونقل دانست و افزود: صنعت حمل‌ونقل یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار کشورها به‌شمار می‌رود؛ به‌گونه‌ای که توسعه این صنعت اثرات خود را در همه فعالیت‌های اقتصادی صنایع و درنتیجه بهبود و ارتقای زندگی افراد جامعه می‌گذارد.

امانی با اشاره به انجام سرمایه‌گذاری‌های بسیار توسط کشورهای مختلف برای هوشمندسازی و رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل، توضیح داد: در این راستا هر ساله سازمان ملل متحد طرح‌هایی را با هدف توسعه و بهبود سیستم‌های حمل‌ونقلی کشورها ارائه می‌کند.

وی، ارتقای کیفیت فنی و دانش مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقلی را در کنار تلاش برای کاهش هزینه حمل‌ونقل از جمله نکات بسیار مهم در این راستا بیان کرد و گفت: چگونگی اتخاذ سیاست‌های حمایتی دولت‌ها، کاهش هزینه عرضه کالای تولیدی به بازارهای مصرف یا کاهش هزینه‌های حمل مسافر نقش تاثیرگذار و انکارناپذیری در توان رقابت داخلی، اقتصاد ملی و بین‌المللی ایفا می‌کنند.

معاون وزیر درباره شرکت‌کنندگان در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته نیز اظهار داشت:‌ علاوه‌بر نمایندگان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که این مساله می‌تواند به افزایش کیفیت این نمایشگاه و ارتقای سطح تعاملات در حوزه حمل و نقل منجر شود.

امانی همچنین اظهار داشت: محدودیت‌های ناشی از تشدید شرایط تحریمی  نتوانست صنعت حمل‌ونقل کشور را از حرکت بر روی ریل توسعه بازدارد؛ چراکه فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه تمام تلاش خود را برای تقویت و ارتقاء این صنعت به کار گرفته‌اند که گوشه‌ای از آن در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته نمود خواهد یافت.