شناسهٔ خبر: 10186 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

آشنایی با حقوق مسافران هوایی در آمریکا

آمریکا قوانینی برای تاخیر و لغو پرواز در آمریکا وجود دارد که در صورت رخ دادن اعمال می‌شوند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی این قوانین به شرح زیر هستند:

پیش‌بینی تاخیر پروازها ناشی از بدی آب و هوا، مشکلات کنترل ترافیک و تعمیرات مکانیکی دشوار است. اگر پروازی به این دلایل لغو شود شرکت‌های هواپیمایی بدون هزینه در سریعترین پرواز ممکن، بلیت مقصد را برای مسافران رزرو می‌کنند. اگر مسافر بتواند پرواز شرکت دیگری را پیدا کند باید از اولین شرکت هواپیمایی بخواهد تا انتقال بلیتش را به شرکت جدید تایید کند.

تاخیر در پرواز

براساس قوانین فدرال ایالات متحده شرکت‌هایی که پروازهای داخلی را انجام می‌دهند بعد از تاخیر سه ساعته به جز موارد امنیتی باید به مسافران اجازه برنامه‌ریزی مجدد را بدهند. همچنین شرکت‌ها ملزم به تهیه غذا و نوشیدنی مناسب هستند، اگر هیچ یک از این موارد انجام نشد مسافران شکایتی را به سازمان حمل و نقل ارجاع می‌دهند.

پروازهای دو بار رزرو شده

فروش بیش از یک بلیت برای صندلی‌ها غیرقانونی نیست. بیشتر شرکتها پروازهایشان را برای جبران "عدم حضور مسافر" بیش از یکبار رزرو می‌کنند. اگر تعداد مسافر درست در زمان برنامه‌ریزی حرکت هواپیما بیش از صندلی‌های موجود باشد سازمان حمل و نقل ایالات متحده شرکت‌ها را ملزم ساخته تا از افراد بخواهند در ازای خسارت، داوطلبانه انصراف دهند. شرکتها تصمیم می گیرند به داوطلبان هزینه بلیت، سفر رایگان، غذا یا اسکان پیشنهاد دهند.

براساس قوانین فدرال در صورتی‌که مسافر در بیشتر پروازهای ایالات متحده یا پروازهای بین‌المللی به مشکل بخورد از او حمایت خواهد کرد. مسافرانی که بر خلاف میل خودشان سوار نشوند تحت حمایت راهبرد اداره هواپیمایی فدرال خواهند بود.

شرکت باید یک بیانیه مکتوب از حقوق مسافر مثل قوانین و معیارهای سوار شدن را به او ارائه دهد. اگر شرکت نتواند طبق زمان واقعی، مسافر را به مقصد نهاییش برساند، باید معادل ۲ برابر کرایه بلیت یک طرفه را تا حداکثر ۶۵۰ دلار به او پرداخت کند. جهت اخذ این پول مسافر باید رزرو تایید شده ای داشته باشد. همچنین باید با ضرب العجل‌های شرکت در فروش بلیت و بازرسی آن آشنا شود. /

www.usa.gov منبع: 

نظر شما