شناسهٔ خبر: 101925 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خبر داد:

افزایش زیرساخت‌ها برای توسعه ناوگان تا سال آینده/ نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ای برای ایجاد تعامل اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت و بهره‌برداران

داریوش باقرجوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: با توسعه زیرساخت‌های کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشمگیر نوسازی ناوگان حمل ونقلی خواهیم بود. 

 داریوش باقر جوان مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در گفت وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه  اجرای طرح نوسازی ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای خود نقش بسیار موثری در حوزه کاهش آلاینده‌های جوی و همچنین کاهش تصادفات جاده‌ای دارد، گفت: در حال حاضر یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها و اولویت‌های شرکت‌های حمل‌ونقلی باید نوسازی ناوگان است که باید در دستور کار تمامی بخش ها قرار گیرد. 

وی ادامه داد: اصلی‌ترین مسئولیت شرکت‌های حمل‌ونقلی افزایش ایمنی و رعایت مقررات است که با اجرای آن‌ها ما شاهد کاهش تصادفات در جاده‌های کشور خواهیم بود. 

باقر جوان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های مهم در این بخش جاده‌ای استفاده از هوش مصنوعی است که با اجرای آن علاوه بر افزایش آسایش و ایمنی به نوعی می‌توانیم، میزان تصادفات را در تمامی بخش‌ها کاهش دهیم. 

مدیرکل دفتر حمل ونقل مسافری بیان کرد: با توسعه زیرساخت های کشور از امسال تا سال آینده ما شاهد رشد چشم گیر نوسازی ناوگان حمل ونقلی خواهیم بود. 

باقر جوان بیان کرد: نمایشگاه حمل‌ونقل، عرصه‌ای برای ایجاد تعامل اجتماعی و اقتصادی میان فعالان صنعت و بهره‌برداران محسوب می‌شود و تاثیر بسزایی در افزایش سطح کمی و کیفی مراودات و بهره‌مندی مستمر از خروجی و نتایج آن دارد. 

مدیر کل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای توضیح داد: برگزاری نمایشگاه حمل‌ونقل را نمایانگر جایگاه و اهمیت صنعت حمل‌ونقل است و این صنعت یکی از عناصر کلیدی توسعه پایدار کشورها است. 

وی یادآور شد: با توسعه زیرساخت‌های بخش حمل ونقل ما شاهد اثرات فعالیت‌های اقتصادی صنایع و درنتیجه بهبود و ارتقای زندگی افراد جامعه خواهیم بود. 

باقر جوان با اشاره به انجام سرمایه‌گذاری‌های بسیار توسط کشورهای مختلف برای هوشمندسازی و رقابت‌پذیری بخش حمل‌ونقل اظهار کرد: سازمان ملل متحد طرح‌هایی را با هدف توسعه و بهبود سیستم‌های حمل‌ونقلی کشورها ارائه می‌کند. 

مدیرکل دفتر حمل ونقل سازمان راهداری وحمل ونقل جاده ای تصریح کرد: با ارتقای کیفیت فنی و دانش مدیریت سیستم‌های حمل‌ونقلی از جمله هوش مصنوعی ما سعی خواهیم کرد  قیمت تمام شده  هزینه سفر را کاهش دهیم و از سوی دیگر بتوانیم یک سفر ایمن داشته باشیم. 

باقر جوان یادآور شد: با اتخاذ سیاست‌های حمایتی دولت‌ها، کاهش هزینه عرضه کالای تولیدی به بازارهای مصرف یا کاهش هزینه‌های حمل مسافر نقش تاثیرگذار و انکارناپذیری در توان رقابت داخلی، اقتصاد ملی و بین‌المللی ایفا  خواهیم کرد.

وی افزود: در نمایشگاه حمل ونقل امسال ما شاهد ارائه جدیدترین دستاوردهای در حوزه های مختلف حمل ونقل خواهیم بود و سعی خواهیم کرد با استفاده از توانمندی شرکت های دانش بنیان بتوانیم  جدیدترین دستاوردهای خود را در این بخش ارائه دهیم. 

باقر جوان بیان کرد: در این نمایشگاه ‌ علاوه‌بر نمایندگان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های فعال در صنعت حمل‌ونقل، شرکت‌ها و سازمان‌های تابعه وزارت راه‌وشهرسازی نیز در این نمایشگاه حضور دارند که این مساله می‌تواند به افزایش کیفیت این نمایشگاه و ارتقای سطح تعاملات در حوزه حمل و نقل منجر شود.

براساس این گزارش نمایشگاه حمل ونقل  لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ آذرتا ۳۰ آذرماه به مناسبت  هفته حمل ونقل در مصلی امام خمينی (ره) برگزار می‌شود.