شناسهٔ خبر: 10198 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر اقتصاد در شورای برنامه ریزی و مسکن:

سهم مسکن از تولید ناخالص داخلی و سرمایه گذاری در برنامه ششم مشخص شود/ سازمان مديريت یارانه تسهیلات مسکن پیش‌بینی کند

شاپور محمدی معاون وزیر اقتصاد و دارایی گفت:‌ در قانون برنامه ششم توسعه باید سهم بخش مسکن از تولید ناخالص داخلی(GDP) و همچنین سهم این بخش از سرمایه‌گذاری‌ها مشخص شود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شاپور محمدی در شورای برنامه‌ریزی مسکن و شهرسازی که در چارچوب ساختار تدوین برنامه ششم برگزار شد، با بیان اینکه مسکن از بخش‌های مهم اقتصادی است گفت: این‌که یک فرد «چگونه باید خانه دار شود؟» سوال مهمی است که وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد و از اصولی‌ترین سوالات است.

وی با بیان اینکه در تدوین برنامه ششم توسعه باید نقش وزارت راه و شهرسازی، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و همچنین بانک مرکزی به طور خاص مشخص شود گفت: نقش بانک مرکزی مربوط به سیاست‌های اعتباری و موضوعات مرتبط به توسعه‌ای شدن بانک مسکن است. توسعه‌ای شدن بانک مسکن منوط بر این است که حکمی با موافقت بانک مرکزی تهیه شود و با تایید وزارت اقتصاد، این بانک به عنوان یک بانک توسعه‌ای معرفی شود.

معاون وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به نرخ تامین مالی گفت: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در برنامه ششم توسعه یارانه تسهیلات مسکن را پیش بینی کند.  

وی افزود: وزارت اقتصاد می‌تواند از بخش‌های مختلف مالیات دریافت کند و از مسکن دریافت نکند که به معنای ترجیح سرمایه گذاری در مسکن نسبت به سایر بخش‌ها است و البته تاکنون از این بخش مالیات دریافت نکرده است. در همین راستا موضوع دریافت مالیات از زمین‌های خالی و دریافت نکردن مالیات از زمین ساخته شده می‌تواند در همفکری و همکاری وزارت اقتصاد و دارایی و وزارت راه و شهرسازی موثر باشد.

محمدی با تاکید بر تعیین جایگاه مسکن در برنامه ششم توسعه گفت: در این قانون باید سهم بخش مسکن از تولید ناخالص داخلی(GDP) و همچنین سهم این بخش از سرمایه گذاری‌ها مشخص شود./

برچسب‌ها:

نظر شما