شناسهٔ خبر: 101982 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

معرفی پژوهشگران منتخب حوزه وزارت راه و شهرسازی در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش

شکرچی زاده مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با رویکرد «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید»، با معرفی و تقدیر از پژوهشگران منتخب حوزه وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مراسم بزرگداشت هفته پژوهش با رویکرد «پژوهش و فناوری؛ پشتیبان تولید» همزمان با هفته پژوهش به منظور تجلیل از تلاش‌های انجام شده از سوی محققان، مدیران، اعضای هیئت علمی و کارشناسان پژوهشی در حوزه تحقیقات و فناوری در مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی برگزار شد.

در ابتدای مراسم بزرگداشت هفته پژوهش، محمد شکرچی‌زاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تبریک هفته پژوهش و فناوری و همچنین گرامیداشت یاد و خاطر مرحوم علی‌اکبر رمضانیانپور معاون پژوهشی اسبق مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، گفت: هفته پژوهش امسال را در حالی پشت سر می‌گذاریم که انبوه چالش‌‌ها و مطالبات پیش روی دستگاه‌های اجرایی بویژه حوزه راه و شهرسازی قرار دارد و قائدتا نهاد پژوهش با رویکرد مسئله محور باید بتواند توانمندی خودش را به انجام برساند.

وی افزود: ما می‌توانیم یک بحث نظری را در خصوص الزامات نهادی پژوهش در مسیر توسعه داشته باشیم و این نوع نگاه باید همراه با توجه به رویکردها باشد.  در همین رابطه و در گام اول باید یک صورت‌بندی مناسب از مجموعه مسائل مبتلابه آن داشته و در گام بعدی نگاه واقع‌بینانه‌ای  به این داشته‌ها داشته باشیم.  

شکرچی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود و در تبیین شناخت مسائل و معضلات و ارائه راهکارهایی اجرایی در جهت رفع آنها گفت: در این فرآیند و در خصوص آنچه ما به عنوان راه‌حل ارائه می‌کنیم، باید نگاهی با راه‌حل پویا باشد. در ادامه باید راه‌حل‌هایی که اجرا کرده‌ایم را رصد نموده و بازخوردها را مورد توجه قرار دهیم.

رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: مفتخرم این موضوع را بیان کنم که مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی به سطحی از بالندگی و بلوغ رسیده است که می‌تواند برای مسائل مبتلابه وزارت راه و شهرسازی راهکارهای بسیار مناسبی را ارائه دهد.

شکرچی‌زاده با اشاره به برخی از مهمترین اقدامات صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات از جمله اجرای پروژه pms با همکاری مکانیک خاک، دستورالعمل مقاوم‌سازی نسبی ساختمان‌ها با همکاری شهرداری، تدوین دستورالعمل مقاوم‌سازی ساختمان‌ها، توسعه شبکه شتابنگاری، سامانه پایش انرژی، اقدامات موثر در طرح جهش تولید مسکن افزود: امروز این ظرفیت را در مرکز تحقیقات ایجاد کرده‌ایم که بتوانیم همراه با سایر دستگاه‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی، راهکارهای اجرایی را ارائه کنیم.

به گزارش مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، شکرچی‌زاده در پایان گفت: ‌ما در انبوه محدودیت‌ها و سردرگمی‌ها و پیچیدگی‌ مسائل امروز با عنصر خواستن و تکیه بر نیروی انسانی موجود کشور، می‌توانیم با یک تفکر سیستمی راهکارهای مناسب و قابل پیاده شدن را برای مسائل مختلف حوزه راه و شهرسازی ارائه بدهیم.