شناسهٔ خبر: 101989 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان خبر داد:

پروانه ساختمانی ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده زلزله اندیکا صادر شد/ تعمیرات حدود ۲ هزار واحد زلزله زده اسفند به اتمام می‌رسد

مسکن محرومان مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اشاره به اینکه پروانه ساختمانی ۷۰۰ واحد مسکونی تخریب شده زلزله اندیکا صادر شد از اتمام تعمیرات حدود ۲ هزار واحد زلزله زده در اسفند امسال خبر داد.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، در خصوص فعالیت‌های بنیاد در استان در زمینه بازسازی و تعمیر واحدهای مسکونی زلزله استان، همچنین آمادگی در برابر حوادث طبیعی همچون سیل در استان با آغاز فصل سرما به ارایه توضیح پرداخت.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص زلزله اندیکا که ۷ مهرماه ساعت ۲ و ۴۶ دقیقه بامداد با بزرگی ۵ شهر و روستاهای قلعه خواجه از توابع شهرستان اندیکا را لرزاند و سبب خسارت به حدود ۳ هزار واحد مسکونی شد، یادآور شد: در مجموع ۲ هزار و ۹۳۰ واحد در زلزله مهرماه آسیب دیدند که از این تعداد حدود ۹۸۰ واحد تخریب شدند و نیازمند بازسازی هستند و مابقی تعمیراتی هستند که کار تعمیرات آنها در حال انجام است.

جنتی ادامه داد: از ۹۸۰ واحد مسکونی تخریب شده در زلزله اندیکا حدود ۷۰۰ واحد پروانه ساختمانی دریافت کردند و حدود ۴۵۰ واحد از این تعداد عملیات پی‌کنی آنها انجام شده و در  حال احداث هستند. در برنامه است که تا پایان اسفند تمامی واحدهای تعمیراتی به اتمام برسد.

بازسازی ۴۵۰ واحد انجام در حال انجام است

وی تسهیلاتی که به احداث واحدهای مسکونی در اندیکا به مالکان واحدهای روستایی تعلق می‌گیرد را شامل ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات کم‌بهره و ۶۰ میلیون تومان بلاعوض عنوان کرد و این رقم را برای تسهیلات کم‌بهره شهری شامل ۱۷۰ میلیون تومان به همراه ۶۰ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض دانست.

جنتی در خصوص آمادگی بنیاد مسکن خوزستان در خصوص سیل احتمالی، اعلام کرد: در سیل ۱۳۹۸ کارهای خوبی در استان انجام دادیم. هم سیل‌بندها و هم داکت‌های حفاظتی را انجام دادیم که در این خصوص آمادگی کامل وجود دارد.