شناسهٔ خبر: 102087 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

تشريح برنامه های هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در استان کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل جاده ای استان کرمانشاه در آستانه گراميداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداري برنامه هاي اجرايي اين اداره كل را در هفته مذکور تشريح کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، فریبرز کرمی گفت: فلسفه ۲۶ آذر كه در تقويم رسمي كشور به عنوان روز حمل‌ و نقل و رانندگان نام گرفته، بر مبناي مجاهدت و تلاش جهادگونه رانندگان و فعالان بخش حمل‌ و نقل جاده‌اي در سال ۱۳۶۲ به فرمان بنيانگذار كبير انقلاب اسلامي ايران حضرت امام خميني (ره) براي تخليه بنادر از كالاهاي استراتژيك و مايحتاج مردم در دوران دفاع مقدس بوده است.

وی افزود: ۱دي نيز به عنوان شروع اولين روز زمستان و اوج تلاش و فداكاراي و آمادگي راهداران براي نگه‌داری راه‌ها و باز نگه داشتن آنهاست كه بر اساس اين روز به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.

کرمی در ادامه خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط وجود بیماری کرونا و رعایت شیوه نامه های بهداشتی در کشور از انجام بسیاری از برنامه در این هفته به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی معذوریم و به برنامه های این اداره کل در گرامیداشت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری با غبارروبی و ادای احترام به مقام والای شهیدان  هشت سال دفاع مقدس، حضور در نماز عبادی سیاسی جمعه، ۲۶ آذر ماه و افتتاح چندین پروژه عمرانی آغاز می‌شود.

وي با اشاره به برگزاری آیین تجلیل از فعالان حوزه حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: در اين مراسم تجليل از رانندگان نمونه ناوگان حمل‌ و نقل عمومی جاده‌ای، به نمايندگي از سوي جامعه تلاشگر رانندگان، منتخبين راهداران، همچنين تقدیر از خانواده‌‌هاي راهداراني كه در يك سال گذشته در حين انجام مأموريت و خدمت، دعوت حق را لبيك گفته و به ديار باقي شتافته‌اند، با حضور استاندار برگزار خواهد شد.

کرمی درباره دیگر برنامه های هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری گفت: تبلیغات در محیط اداره کل و ادارات تابعه، نصب تبلیغات محیطی بنر بر روی بیلبوردهای جاده ای، ارسال پیامک تبریک، اهدا خون توسط کارکنان و راهداران از دیگر برنامه پیش بینی شده برای این هفته است.

وی گفت: آماده سازی کلیپ های آموزشی با مضامین ایمنی و شناخت فعالیت راهدارن جهت انتشار در شبکه درسی شاد با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری مسابقه ویژه کودکان و نوجوانان به صورت مجازی، برگزاری مسابقات از طریق رادیو و تلویزیون شبکه استانی زاگرس، آماده سازی ویژه برنامه سیمای راهبران و صدای راهبران، آماده سازی و ارسال یاداشت و مقالات به جراید و رسانه ها از دیگر برنامه های اجرایی این اداره کل در هفته مذکور است.