شناسهٔ خبر: 102100 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مطرح شد:

کاهش هزینه‌های پروژه‌های حمل و نقل با استفاده از قطعات ایرانی/ نقش موثر نمایشگاه حمل و نقل در توسعه کار شرکت‌ها

بازدید از جاده خیرساز کاریان مدیر فروش شرکت رهیاب صنعت البرز گفت: ایجاد نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته می‌توان انتظار داشت تا محصولات شرکت‌های داخلی بهتر دیده شود و در این راستا شاهد بومی‌سازی قطعات و خودکفایی در این زمینه باشیم.

آرش عابدی مدیر فروش شرکت رهیاب صنعت البرز در گفت و گو با ستاد خبری پنجمین نمایشگاه حمل و نقل لجستیک و صنایع وابسته در خصوص نقش شرکتهای دانش بنیان در توسعه حمل و نقل کشور بیان کرد: شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه حمل و نقل باید مورد حمایت دولت قرار گیرند چرا که برای تولید یک محصول در این زمین ناخودآگاه باید واردات صورت گیرد و نرخ ارز تاثیر بسزایی بر قیمت محصول تمام شده و در نتیجه توسعه حمل و نقل کشور خواهد داشت.

 وی در ادامه افزود: با ترغیب از وزارتخانه ها برای استفاده از محصولات داخلی در زمینه حمل و نقل همچنین ارائه اعتبار به شرکت ها می توان شاهد رشد شرکت‌ها و به تبع آن تولید محصولات بومی سازی شده بیشتر در این زمینه در کشور باشیم.

 وی ادامه داد: بعلاوه هنوز بسیاری از شرکت ها تمایل به خرید محصولات خارجی در زمینه حمل و نقل دارند که باید فرهنگ سازی برای خرید محصولات ایرانی با توجه به ارزش کالا و کیفیت آن بیشتر شود تا شاهد رشد و توسعه حمل و نقل از طریق خودکفایی باشیم.

مدیر فروش شرکت رهیاب صنعت البرز در خصوص تاثیر نمایشگاه های حمل و نقل بر توسعه کار شرکت‌ها اظهار کرد: امیدواریم در این نمایشگاه بتوانیم باشرکت های مشاوره، پیمانکار و کارفرماهای مختلف ارتباط و همکاری برقرار کنیم و با تبادل تجربیات و نظرات اقدام به ارائه محصول خود به شرکت‌ها نماییم.

عابدی با اشاره به اینکه امکان خودکفایی در زمینه حمل و نقل در کشور وجود دارد عنوان کرد: حضور شرکت‌های داخلی در زمینه حمل و نقل توانسته اند تا حد بسیار زیادی بازارهای داخلی را سرشکن کنند اما در مجموع تمامی موارد نیاز به حمایت مستمر دولت و اعتماد شرکتها و پروژه های داخلی دارد چرا که نمونه های داخلی بسیاری از قطعات در کیفیت و قیمت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کند و بعضاً هزینه های شرکت ها در بسیاری از زمینه ها را کاهش می دهد.

گفتنی است نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ تا ۳۰ آذر ماه به مناسبت هفته حمل و نقل در مصلای امام خمینی (ره) علیه برگزار می شود.