شناسهٔ خبر: 102137 - سرویس وزارتی
نسخه قابل چاپ

با حضور وزیر راه و شهرسازی انجام شد؛

آغاز پروژه تکمیل باند دوم محور اردکان-چوپانان

 اردکان-چوپانان پروژه تکمیل باند دوم محور اردکان-چوپانان در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، امروز ۲۶ آذرماه در سفر رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی به استان یزد پروژه تکمیل باند دوم محور اردکان-چو پانان آغاز شد.

خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسای در این خصوص اعلام کرد: در استان یزد ۸۲۰ کیلومتر مسیر بزرگراهی در حال اجرا وجود دارد که از این ۸۲۰ کیلومتری که در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است نزدیک به ۳۵۰ کیلومتر آن به اتمام رسیده است و زیر بار ترافیکی است.

وی افزود: ۳۰۰ کیلومتر بزرگراه هم اکنون در حال اجراست که همگی احداث باند دوم است که در محورهای منتهی به استان خراسان جنوبی به استان سمنان و فارس هستند. دو محور نیز داخل استان یزد در حال احداث است. همچنین ۱۷۰ کیلومتر نیز برنامه داریم که با اتمام مطالعات آن عملیات اجرایی آغاز شود.

خادمی افزود: یکی از پروژه‌هایی که هم‌اکنون در برنامه کاری شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ونقل است احداث کنارگذر میبد است تا بخشی از ترافیکی که در داخل این شهر وجود دارد در آینده از طریق احداث کنارگذر به بیرون شهر انتفال پیدا کند. مناقصه این پروژه در حال انجام است و امیدواریم طی یک ماه تا ۴۵ روز آینده پیمانکار را در محل مستقر کنیم تا عملیات اجرایی آن آغاز شود.