شناسهٔ خبر: 10214 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در نشست هماهنگی برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی مطرح شد

ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی/ واگذاری مدیریت روستاهای خارج از حریم شهری به شوراهای استانداری

جلسه توسعه حمل و نقل جلسه هماهنگی توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی روستایی با حضور مدير كل حمل و نقل و پايانه‌هاي استان گلستان ، ۲۷ بخشداری سطح استان، نماینده صندوق کارآفرینی امید استان، نماینده اتحادیه شرکت‌های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور و نمایندگان دو شرکت خودرو ساز مسئول در محل اداره كل حمل و نقل و پايانه‌ها برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان، مهدي ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان با اشاره به وجود حدود یکهزار روستا در استان و همچنین تراکم بالای جمعیت در روستاها و همچنین ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بخش حمل و نقل روستایی تا همین اواخر متولی خاصی نداشت  که بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها مطالعات گسترده ای انجام شده و در نهایت آیین نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی از سوی هیئت وزیران در سال ۱۳۹۳ تصویب شده و مدیریت روستاهای خارج از حریم شهرها به عهده دفتر روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های گذارده شد .

وی ضمن اشاره به تفاهم نامه بین سازمان راهداري و حمل و نقل  جاده اي با شركت هاي خودرو ساز و صندوق كارآفريني اميد در خصوص اعطای تسهيلات مورد نياز برای توسعه ناوگان حمل و نقل روستايي افزود: در اين طرح ۱۲۰ دستگاه خودروي ون از محصولات دو شركت داخلي كاسپين خودرو و ديار خودرو با استفاده از تسهيلات وام به ميزان ۸۰ درصد قيمت وسيله نقليه و ۲۰ درصد سهم آورده در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.

میقانی تأکید كرد: خودرو هاي توليدي به قيمت تقريبي ۷۵۰ ميليون ريال با تسهيلات اعطايي چهار درصد و باز پرداخت حداكثر۶ ساله عرضه مي شود که امیدواریم به تلاش بخشداری های سطح استان در خصوص جذب این سهمیه در اسرع وقت اقدام کنیم.

در ادامه نمایندگان بخشداری ها و همچنین نماینده صندوق کارآفرینی امید استان در حضور نمایندگان دو شرکت خودروساز  و همچنین نماینده اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور به طرح مسائلی ازجمله داشتن کارت هوشمند برای رانندگان متقاضی، اهل و ساکن روستا بودن،  قیمت خودرو، فعالیت سواری های شخصی، شرایط بانکی،  ایستگاه مشخص در شهرها و  ... پرداختند که در پایان ابهامات موجود در این حوزه نیز مرتفع شد.

نظر شما