به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرسازی به نقل از اداره كل حمل و نقل و پايانه هاي استان گلستان، مهدي ميقاني مدير كل حمل و نقل و پايانه هاي گلستان با اشاره به وجود حدود یکهزار روستا در استان و همچنین تراکم بالای جمعیت در روستاها و همچنین ضرورت توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی اظهار کرد: بخش حمل و نقل روستایی تا همین اواخر متولی خاصی نداشت که بعد از اجرای قانون هدفمند سازی یارانه ها مطالعات گسترده ای انجام شده و در نهایت آیین نامه ساماندهی حمل و نقل روستایی از سوی هیئت وزیران در سال ۱۳۹۳ تصویب شده و مدیریت روستاهای خارج از حریم شهرها به عهده دفتر روستایی و شوراهای استانداری و اداره کل حمل و نقل و پایانه های گذارده شد .
وی ضمن اشاره به تفاهم نامه بین سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي با شركت هاي خودرو ساز و صندوق كارآفريني اميد در خصوص اعطای تسهيلات مورد نياز برای توسعه ناوگان حمل و نقل روستايي افزود: در اين طرح ۱۲۰ دستگاه خودروي ون از محصولات دو شركت داخلي كاسپين خودرو و ديار خودرو با استفاده از تسهيلات وام به ميزان ۸۰ درصد قيمت وسيله نقليه و ۲۰ درصد سهم آورده در اختيار متقاضيان قرار خواهد گرفت.
میقانی تأکید كرد: خودرو هاي توليدي به قيمت تقريبي ۷۵۰ ميليون ريال با تسهيلات اعطايي چهار درصد و باز پرداخت حداكثر۶ ساله عرضه مي شود که امیدواریم به تلاش بخشداری های سطح استان در خصوص جذب این سهمیه در اسرع وقت اقدام کنیم.
در ادامه نمایندگان بخشداری ها و همچنین نماینده صندوق کارآفرینی امید استان در حضور نمایندگان دو شرکت خودروساز و همچنین نماینده اتحادیه شرکت های تعاونی سواری کرایه پلاک عمومی کشور به طرح مسائلی ازجمله داشتن کارت هوشمند برای رانندگان متقاضی، اهل و ساکن روستا بودن، قیمت خودرو، فعالیت سواری های شخصی، شرایط بانکی، ایستگاه مشخص در شهرها و ... پرداختند که در پایان ابهامات موجود در این حوزه نیز مرتفع شد.
نظر شما