شناسهٔ خبر: 102218 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

بازدید رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از محورهای مواصلاتی مروست استان یزد

داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان از محورهای مواصلاتی و پروژه‌های در دست ساخت شهرستان‌های خاتم و مروست استان یزد بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان از محورهای مواصلاتی و پروژه‌های در دست ساخت شهرستان‌های خاتم و مروست استان یزد بازدید کرد. 

وی همچنین در نشستی در محل فرمانداری شهرستان مروست با حضور امام جمعه، فرماندار و بخشداران مناطق مختلف این شهرستان، با تبریک ۲۶ آذر روز حمل و نقل و یکم دیماه روز راهدار که به نام هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری نامگذاری شده است، به ایراد سخنانی در خصوص نقش رانندگان و راهداران در سازندگی کشور پرداخت.

امانی از شغل رانندگی به عنوان یکی از شغل‌های پرخطر و سخت یاد کرد و خاطر نشان ساخت:رانندگان با مال و جان خود در جاده‌های کشور مشغول به فعالیت هستند و چرخ اقتصاد و زندگی مردم را به جریان می‌اندازند.

وی همچنین راهداری را کاری بسیار دشوار برشمرد و افزود: راهداران سخت‌کوش در گرمای طاقت فرسای تابستان و سرمای سوزناک زمستان، مشغول خدمت رسانی به هموطنان و بهره‌برداران از جاده‌ها هستند و هر ساله تعدادی از این عزیزان جان خود را در جاده‌ها و در حین خدمت از دست می‌دهند.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان با اشاره به رشد ٦/٥ درصدی میزان حمل و نقل کالا در سال گذشته اظهار داشت: در این مدت، ۲۰۰ میلیون مسافر در کشور جابه‌جا شد که این در حالی است که ۹۰ درصد از حمل و نقل کالا و مسافر توسط بخش حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.

امانی نقش بخش خصوصی در حمل و نقل جاده‌ای را مهم قلمداد کرد و افزود: مجتمع‌های خدماتی- رفاهی، تیرپارک‌ها و مراکز معاینه فنی توسط بخش خصوصی ساخته شده و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی تصریح کرد: ۲۱ هزار کیلومتر راه در کشور وجود دارد و برای نگهداری آن‌ها به ۷۲ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که با تمهیداتی که در دولت سیزدهم انجام شده، امیدواریم در آینده از شرایط بهتری برخوردار شویم.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان با اشاره به افزایش یک میلیون تنی در بخش ترانزیت در سال جاری نسبت به سال گذشته، در خصوص اتمام ۲ پروژه مهم در شهرستان مروست اعلام مساعدت کرد و افزود: از اولویت‌های دیگر سازمان، توسعه راه‌های روستایی برای تسهیل تردد، حمل و نقل و رفاه روستاییان است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، لازم به ذکر است، دکتر بنی اسدی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان و علیخانی مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان یزد در این بازدید وی را همراهی می‌کردند.