شناسهٔ خبر: 102264 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان:

۹۵۰ کیلومتر- باند از راه‌های آذربایجان‌شرقی برف‌روبی شد

برفروبی آذرشرقی.jpg معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بارش‌های ۲ روز گذشته ۹۵۰ کیلومتر-باند از راه های استان توسط گروه های راهداری برف روبی‌، نمک و شن پاشی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه وشهرساری (آذربایجان شرقی ) غلامرضا رسول زاده، معاون راهداری اداره کل راهداری وحمل جاده ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه در اجرای عملیات راهداری زمستانی در بارش های اخیر ۱۳۰ تن مخلوط شن و نمک در جاده های استان استفاده شده است، افزود: در این ۲ روز ۱۱۰ مورد راه روستایی در شهرستانهای تبریز، بستان آباد، چاراویماق، سراب، مراغه و هشترود برف روبی شده است.

وی اظهار داشت: راه تعدادی از روستاهای این شهرستان ها در مناطق سخت عبور بسته شده است، اظهار داشت: راهداران تلاش می کنند تا در سریعترین زمان آن ها را بازگشایی کنند و در این ۲ روز به ۷۸ مسافر و کاربر جاده ای در استان از سوی راهداران کمک رسانی شده است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی گفت: بیشترین میزان برف روبی در آزادراه تبریز- زنجان و جاده‌های بستان آباد، هشترود، چاراویماق، مراغه، تبریز، سراب و مرند انجام شده است.

رسول زاده، کل راه های تحت پوشش برف روبی استان را بیش از ۱۴ هزار کیلومتر و تعداد نقاط کوهستانی برف گیر استان را ۳۸ مورد اعلام کرد و ادامه داد: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در راستای وظایف ذاتی خود با بسیج همه جانبه همکاران، بکارگیری کلیه امکانات، استقرار در مسیرهای حوزه استحفاظی و افزایش گشت های راهداری به ویژه در جاده های پرتردد نسبت به خدمات رسانی به کاربران جاده ها اقدام می کنند.

وی یادآوری کرد: راهدارخانه ها در راه های اصلی و فرعی برای امدادرسانی و ارایه خدمات به موقع به مسافران و کاربران راهها آماده سازی و تجهیز شده و این اداره کل آماده همکاری و تعامل با مسوولان استانی، شهرستانی، نیروهای انتظامی و پلیس راه، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی برای افزایش ایمنی عبور و مرور در ایام زمستان است.

رسول زاده، با اشاره به پاسخگویی ۲۴ ساعته به هموطنان از طریق تلفن گویای ۱۴۱ در خصوص وضعیت راهها و شرایط آب و هوایی، افزود: ترددکنندگان جاده ها همچنین می توانند از اپلیکیشن ۱۴۱ و وب سایت www.۱۴۱.ir نیز برای آگاهی از وضعیت آب و هوایی جاده ها استفاده کنند.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.