شناسهٔ خبر: 102274 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در جمع فرمانداران و شهرداران شرق استان :

همه دستگاه ها باید به قانون جهش تولید مسکن عمل کنند / نهضت ملی مسکن یک طرح فرابخشی است

جلسه با فرمانداران شرق.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به همراه رئیس مجمع نمایندگان استان در محل شهرداری‌های آبسرد و دماوند و در جمع مسئولان حوزه شرق بر لزوم تجمیع توان و اهداف دستگاه‌ها جهت اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به همراه سیداحمد رسولی نژاد رئیس مجمع نمایندگان استان تهران در محل شهرداری‌های آبسرد و دماوند و در جمع مسئولان حوزه شرق استان تهران بر لزوم تجمیع توان و اهداف دستگاه‌ها جهت اجرایی شدن قانون جهش تولید مسکن تاکید کرد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی گفت: زمان لازم برای صدور پیش پروانه یک ماه و پروانه در قانون جهش تولید ۳ ماه در نظر گرفته شده است. طرح تولید ۴ میلیون واحد مسکونی تنها وظیفه وزارت راه و شهرسازی نیست، این طرح یک نهضت ملی است و باید تمام دستگاه‌های متولی به صورت فرابخشی به آن عمل کنند.

رسولی نژاد نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در این جلسه گفت: مهمترین پروژه های استانی رصد شده اند و ضمن هماهنگی های صورت گرفته با سازمان برنامه و بودجه استان، منابع اعتباری پروژه های زیرساختی در سفر ریاست جمهوری جهت تصویب و تخصیص اعتبار ارائه خواهد شد.

از دیگر موارد مطروحه در این جلسه تخصیص زمین برای ایجاد آرامستان کیلان و آبسرد به صورت مشترک و همچنین ورزشگاه شهر آبسرد در صورت طی مراحل و مفاد قانونی بود.

همچنین مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران به شهرداران و فرمانداران تاکید کرد که در پیشنهادات ارائه شده به حوزه شهرسازی و معماری حتما می بایست استعلامات آب و محیط زیست را در نظر بگیرند و پس از طی استعلام از مراجع ذی‌ربط موارد پیشنهادی را با پیوست طرح مشاوره‌ای به معاونت شهرسازی و معماری و یا املاک و حقوقی راه و شهرسازی استان تهران ارائه کنند.