شناسهٔ خبر: 102328 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تشریح کرد؛

شرایط ثبت نام و مزایای شرکت در دوره آموزشی(TOT) بازآفرینی شهری

محبت خواه5.jpg مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران از علاقمندان و فعالان حوزه بازآفرینی شهری دعوت کرد تا در دوره آموزشی "توسعه دانش و توان افزایی"مختص تربیت مدرسان بازآفرینی شهری پایدار (TOT) شرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)،خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی گفت:یکی از رسالت‌های بازآفرینی شهری به استناد بندهای چ و د ماده ۷ اساسنامه شرکت بازآفرینی شهری ایران، فعالیت در زمینه آموزش و ترویج اســت. لذا با توجه به گســـتردگی کنشگران و ابعاد متنوع برنامه‌های بازآفرینی شـــهری و همچنین وجود قرائت‌ها و رویکردهای متفاوت نسبت به این موضوع، سازماندهی برنامه‌ها و دوره های آموزشی و نیز محتوای آنها از ضرورت های اصلی ورود به حوزه مربوطه است.

وی افزود:در این راستا با همکاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاد دانشگاهی در نظر است ،برنامه آموزش مدرسان بازآفرینی شهری (TOT) در سطح منطقه یک کشور شامل استان های تهران، البرز، قزوین، سمنان، گلستان، مازندارن و قم با هدف توسعه دانش و افزایش مجموعه مهارت‌های مدرسان  و تدوین چارچوب و رویه‌ای یکپارچه آموزشی بر اساس مفاهیم، سیاست‌ها و برنامه‌های بازآفرینی  به کسب دوره های آموزشی برگزار شود.

وی تاکید کرد: به همین منظور از علاقمندان در سطح شهرداریها و فرمانداریها شامل ستادهای بازآفرینی شهرستانی و دبیرخانه های بازآفرینی ادارات کل استانی دعوت می کنم تا از این فرصت مغتنم استفاده و در این دوره آموزشی شرکت کنند.

محبت خواه با اشاره به اینکه این دوره آموزشی برای مدیران و کارشناسان ستادهای بازآفرینی شهری و پژوهشگران و حرفه‌مندان فعال در حوزه‌های بازآفرینی شهری آموزش بسیار مناسبی است، گفت:فراگیران این دوره پس از گذراندن کامل آن و کسب امتیازات لازم، گواهی شرکت در دوره را دریافت خواهند نمود واین گواهی به منزله صلاحیت ایشان برای آموزش در خصوص بازآفرینی شهری است و لیست مدرسان توسط شرکت بازآفرینی شهری ایران به سازمان‌های متولی جهت بهره‌مندی، اطلاع رسانی خواهند شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران تصریح کرد: شرایط ثبت نام در این دوره آموزشی اول دارا بودن تجربه و سابقه فعالیت‌های آموزشی(مربیگری و تدریس) است. شرط دیگر آشنایی با سیاست‌ها، برنامه، اقدامات و ساختارهای نهادی- سازمانی ستاد‌های بازآفرینی شهری پایدار و همچنین دارا بودن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد در گرایش‌های مرتبط با زمینه موضوعی دوره است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: هر متقاضی حداکثر در دو عنوان دوره می‌تواند ثبت نام کند(در صورت عدم تداخل زمان‌های برگزاری) و سکونت در یکی از استان‌های تهران، قزوین، البرز، قم، سمنان، گلستان و مازندران از شرایط الزامی است.