شناسهٔ خبر: 102373 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان عنوان کرد:

۹۵ درصد خرید بلیط سفر در خوزستان اینترنتی است

وب کیوسک مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خوزستان با اشاره به فروش اینترنتی ۱۷۸ هزار بلیط سفر در خوزستان گفت: ۹۵ درصد خرید بلیط سفر در استان از طریق درگاه های اینترنتی انجام می شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)، غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: در بخش مسافربری طی  ۸ ماه سال جاری حدود دو میلیون و ۴۳۰ هزار مسافر جابه‌جا شده است که افزایش ۲۹ درصدی نسبت به سال گذشته را نشان می‌ دهد.

وی با بیان اینکه طی سال های گذشته برنامه ریزی برای کاهش مراجعه مردم به پایانه های مسافربری به منظور خرید بلیط مورد تأکید سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و اداره کل بوده است، از فروش ۱۷۸ هزار بلیط اینترنتی در ۸ ماه سال ۱۴۰۰ خبر داد و افزود: در این بازه زمانی این میزان نسبت مدت مشابه سال گذشته افزایش ۶۶ درصدی را نشان می دهد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ ای خوزستان بیان کرد: با تدابیر اتخاذ شده، حدود ۹۵درصد افراد بلیط سفر خود را به صورت اینترنتی خریداری می‌ کنند.

بهرامی نیا با اشاره به پایانه‌های مرزی خوزستان گفت: هر ساله در ایام اربعین حسینی(ع) پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه بیشترین تردد را در خوزستان دارند اما با شیوع بیماری کرونا میزان ترددهای این دو مرز محدود شد و فقط به مشاغل خاص اجازه تردد داده می ‌شد که تعداد آنها از ۲۰۰ نفر در روز عبور نمی‌ کرد.

وی ادامه داد: از سال ۹۹ تاکنون این پایانه‌ها تردد مسافری نداشته‌اند که امیدواریم با توجه به واکسیناسیون عمومی مردم، تردد در پایانه ‌های مرزی خوزستان جاری شود.