شناسهٔ خبر: 102377 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:‌

صدور ۸ برابری پروانه عبور ناوگان خارجی در کرمانشاه

فریبرزکرمی - مدیرکل راهداری کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه گفت: صدور پروانه عبور ناوگان خارجی در استان کرمانشاه نسبت به سال قبل از آن ۷.۷ برابر افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه)، فریبرز کرمی به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری درباره اقدامات شاخص در حوزه ترانزیت و حمل و نقل بین الملل با اشاره به اینکه تبادلات کالا یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در مراودات کشورها است اظهار داشت: استان کرمانشاه با دارا بودن پنج مرز زمینی با کشور عراق نقش بسزایی در انجام امور واردات و صادرات ترانزیت با کشور عراق، سوریه و دیگر کشورهای منطقه را دارد.

وی عنوان کرد: در این راستا در سال گذشته اقدامات شایسته‌ای از طریق برگزاری جلسات هماهنگی داخلی به صورت هر دو هفته یک بار و همچنین ۶ جلسه مشترک مرزی فی مابین با حضور سرکنسولگری کشور عراق انجام شده که حاصل این اقدامات سبب حذف عوامل انسداد و توقف ناوگان صادراتی و ترانزیتی در پایانه‌های مرزی است.

کرمی افزود: در نتیجه شاهد شروع دوباره حمله یک سره کالا به ویژه حمل محموله‌های مواد نفتی از مبدأ کشور مقابل به میزان ۱۶ هزار و ۵۱۸ فقره هستیم و از طرف دیگر با فروکش کردن میزان شیوع بیماری کرونا امکان تردد مسافرین از طریق مرزهای زمینی به تعداد ۴۶ هزار و ۱۸۱ نفر فراهم شده است.

وی عنوان کرد: توقف‌های طولانی مدت و ازدحام ناوگان حامل مواد سوختی در مرز پرویزخان و تداخل محل تردد این ناوگان با سایر وسایل نقلیه حامل کالاهای تجاری در محل پایانه مذکور سبب شده بود که علاوه بر کندی عملیات امکان بروز اتفاقات ناخوشایند آتش‌سوزی در مرز بیشتر شود.

کرمی افزود: این اداره کل نسبت به احداث و بهره‌برداری گذرگاه رینگ سوخت و همچنین استقرار یک دستگاه ماشین آتش نشانی به صورت شبانه‌روزی با همکاری سازمان آتش نشانی در کنار یک دستگاه خودروی سبک مجهز به امکانات مورد لزوم ایمنی و نجات در پایانه پرویزخان اقدام شد.

وی گفت: یکی از مواردی که همواره در مرزها سبب بروز مشکلاتی برای رانندگان می‌شود توقف‌های خارج از عرف و عدم پرداخت هزینه‌های مربوط به آن است که در این راستا در سال گذشته با پیگیری عوامل و کارکنان مستقر در مرزها نسبت به پیگیری و پرداخت کرایه و حق خواب بیش از ۲۰۰۰ نفر از رانندگان اقدام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: اقدامات انجام شده و نظارت‌های محسوس و نامحسوس سبب شده در یکسال گذشته ۱۶ هزار و ۵۱۸ فقره پروانه عبور ناوگان خارجی جهت مراجعه به بنادر جنوبی ایران صادر شود که نسبت به سال قبل از آن با ۱۷۹۲ فقره ۷.۷ برابر رشد داشته است و همچنین برای ۲۶ هزار و ۵۵۵ فقره ناوگان ایرانی جهت حمل بار ترانزیتی خارجی پروانه تردد صادر شده که این میزان نسبت به سال قبل از آن با ۴۳۷۶ فقره پنج برابر رشد داشته است.