شناسهٔ خبر: 102389 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته انجام شد؛

رونمایی از تازه‌ترین محصولات تجاری‌سازان داخلی/نخستین نمایش عمومی اتوبوس‌های برقی و دیزلی سایپادیزل/نقش‌آفرینی گروه بهمن در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

پنجمین نمایشگاه بین المللی حمل ونقل، لجستیک و صنایع وابسته1 در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از تازه‌ترین محصولات تجاری‌سازان داخلی از جمله اتوبوس‌های برقی و دیزلی سایپادیزل گروه بهمن که در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نقش داشتند، رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته از ۲۸ آذرماه در محل مصلای تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه که از ۲۸ تا ۳۰آذرماه برگزار می‌شود، شاهد حضور برخی سنگین‌سازان کشور و سایر شرکت‌های فعال در حمل‌نقل است. شرکت‌های سایپادیزل، مایان، اسنا، بهمن‌دیزل و پیلسان ازجمله‌ تجاری‌سازانی هستند که در این دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل شرکت کرده‌اند. این نمایشگاه 28 آذرماه با حضور رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی افتتاح شد. در این نمایشگاه تجاری‌سازان داخلی از تازه‌ترین محصولات خود رونمایی کرده‌اند.

نخستین نمایش عمومی اتوبوس‌های برقی و دیزلی سایپادیزل

شرکت سایپادیزل اتوبوس‌های برقی و دیزلی خود را در پنجمین نمایشگاه حمل‌ نقل، لجستیک و صنایع وابسته به نمایش گذاشته است. با توجه به نیاز مبرم کشور در نوسازی ناوگان مسافری و سابقه ۵۸ساله سایپادیزل در تولید و عرضه خودروهای تجاری، این مجموعه صنعتی عرضه دو دستگاه اتوبوس درون‌شهری برقی و دیزلی با برند معتبر SKYWELL را در دستور کار خود قرار داده است که هم‌زمان با ایام برگزاری نمایشگاه لجستیک و حمل‌ونقل تهران در معرض دید عموم قرار گرفته است. طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و به منظور رونق تولید و اشتغال در کشور، اتوبوس دیزلی با حدود ۳۰درصد داخلی‌سازی پس از سفارش‌گیری از سوی مشتریان، تولید خواهد شد. همچنین، با توجه به توافقات انجام شده با شریک تجاری خارجی، اتوبوس برقی ابتدا به صورت CBU وارد شده و در صورت افزایش تقاضا ازسوی بازار، در کشور تولید و عرضه می‌شود. محصولات مسافری سایپادیزل از ۲ سال یا ۲۰۰هزار کیلومتر گارانتی برخوردارند و شرکت خدمات فنی رنا به‌عنوان سازمان خدمات پس از فروش محصولات سایپادیزل، وظیفه ارائه خدمات به این محصولات را در سراسر کشور بر عهده دارد. همچنین در مدل برقی نیز، باطری محصول از گارانتی ۸ساله یا ۵۰۰ هزار کیلومتر پیمایش بهره می‌برد.

نقش‌آفرینی گروه بهمن در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

گروه بهمن با حضور در نمایشگاه حمل‌ونقل، لجستیک و صنایع وابسته، برای ایجاد تحولی شگرف در بخش حمل‌ونقل، جدیدترین محصولات تجاری خود را به نمایش گذاشت. بهمن‌دیزل و سیباموتور که شرکت‌های تولیدکننده خودروهای تجاری گروه بهمن محسوب می‌شوند، اقدامات جدی در راستای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل شهری در برنامه کوتاه‌مدت خود دارند و بخشی از آن را در پنجمین نمایشگاه حمل‌ونقل در معرض دید عموم قرار دادند. شرکت بهمن‌دیزل به‌عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای تجاری در کشور که با تولید محصول داخلی شیلر و مینی‌بوس پگاسوس، توانمندی مهندسان کشور را به منصه ظهور رساند و در قدمی جدید کامیونت‌های جدید فورس را به بازار معرفی کرد، اقدامات موثری در راستای کمک به نوسازی ناوگان حمل‌ونقل کشور در برنامه دارد؛ ازجمله این اقدامات می‌توان به عرضه‌ مدرن‌ترین و ‌پرقدرت‌ترین کامیون ساخت کشور با قیمت بسیار مناسب و رقابتی و پس از آن یک کامیون کشنده ۱۸تن تا دو ماه آینده اشاره کرد که از نظر قدرت، کیفیت و قیمت به عنوان بهترین کامیون‌های بازار شناخته خواهند شد. دیگر تجاری‌ساز گروه بهمن، شرکت سیباموتور که تولید محصولات FAW را برعهده دارد، با دو محصول پرقدرت و پیشرفته در ابتدای سال آینده در بازار حضور پیدا می‌کند. شرکت FAW بزرگ‌ترین‌ سازنده‌ کامیون‌ در چین شناخته می‌شود و کیفیت و اصالت محصولات این برند در بازار کشور مورد قبول بوده و هزاران خودرو از آن در جاده‌های کشور در حال تردد است. همچنین اوایل سال آینده تولید انبوه مدرن‌ترین اتوبوس شهری ۱۲ و ۱۸متری توسط یکی از شرکت‌های زیر مجموعه گروه بهمن آغاز و به بازار عرضه خواهد شد.

بازدید وزیر راه و شهرسازی از غرفه گروه بهمن

وزیر راه و شهرسازی در حاشیه بازدید از نمایشگاه و حضور در غرفه‌ها و خودروهای گروه بهمن در فضای باز با اشاره به تمهیدات وزارت راه و شهرسازی برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل و استفاده از توان بخش خصوصی نظیر شرکت‌هایی همچون بهمن‌دیزل و سیباموتور گفت: «در ناوگان وزارتخانه حتی یک کامیون از بخش دولتی نداریم و در زمینه ناوگان حمل‌ونقل هم به طور حتم از توان بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و از بخش خصوصی انتظار تامین ناوگان حمل‌ونقل کشور را داریم.»

رستم قاسمی با تاکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی به عنوان بخش دولتی قرار نیست در نوسازی ناوگان حمل‌ونقل مشارکت کند؛ افزود: «در این زمینه از ظرفیت و توان حداکثری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و به منظور حمایت و کمک از بخش خصوصی به دنبال تامین منابع هستیم.»

نوسازی ۱۶۰ هزار کامیون فرسوده

وزیر راه و شهرسازی هم‌زمان با حضور در پنجمین دوره از نمایشگاه حمل‌ونقل و لجستیک و صنایع وابسته در مصاحبه مطبوعاتی در نمایشگاه، بیان کرد: «۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌های کشور در حال ترددند که ۱۶۰هزار کامیون از این تعداد فرسوده هستند.» وی اظهار کرد: «اگر حوزه حمل‌ونقل رشد کند، می‌تواند بالغ بر ۲۰درصد GDP را در اختیار بگیرد.» قاسمی درباره نوسازی ناوگان جاده‌ای بیان کرد: «۴۰۰ هزار کامیون در جاده‌ها تردد دارند که قصد داریم ۱۶۰هزار دستگاه را نوسازی کنیم. با مجلس هم برای تسریع در این نوسازی هماهنگ کرده‌ایم.» قاسمی با اشاره به شرایط جغرافیایی ایران، اتمام طرح‌های ریلی و جاده‌ای را حائز اهمیت دانست. رستم قاسمی در این خصوص گفت: «با اعتبارات پیش‌بینی شده امکان انجام و اتمام آن‌ها را در زمان‌بندی اعلام شده نداریم و در مجلس اعلام کرده‌ایم که با اعتبارات دولتی انجام پروژه‌های زیرساختی امکان‌پذیر نیست.» (جزئیات بیشتر را اینجا بخوانید)