شناسهٔ خبر: 102409 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان:

انباشت کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) نداریم

گزارش حمل کالای اساسی از بندر امام خمینی(ره) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۳ میلیون تن کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) جابجا شده است و با برنامه ریزی های انجام شده و تلاش رانندگان در حال حاضرانباشت کالاهای اساسی در بندر امام خمینی(ره) نداریم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان)،  غلامعباس بهرامی نیا اظهار کرد: بندر امام خمینی (ره) بزرگترین بندر کشور در بحث پهلوگیری کشتی های تجاری و ورود کالا به کشور است و حدود ۷۰ درصد از کالاهای مورد نیاز کشور از طریق این بندر وارد کشور می شوند.

وی با بیان اینکه بندر امام(ره) نقش اساسی در تنظیم بازار به ویژه نهاده‌ های دامی و کشاورزی دارد، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود ۱۳ میلیون تن کالاهای اساسی توسط ۵۳۹ هزار کامیون از این بندر جابه‌جا شده که نسبت به سال گذشته و با وجود شیوع بیماری کرونا، افزایش ۳۹ درصدی داشته است.

بهرامی نیا تصریح کرد: با شیوع ویروس کرونا، لزوم رعایت شیوه نامه های بهداشتی در پایانه بار بندر امام(ره) در دستور کار قرار گرفت که از جمله آن می توان به ضدعفونی سطوح و سالن های توزیع بار و توزیع ماسک و ژل ضدعفونی اشاره کرد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان خاطرنشان کرد: علی رغم اینکه امسال پهلوگیری کشتی‌ های حامل کالای های اساسی در بندر امام(ره) نسبت به سال های گذشته بی سابقه بوده اما خوشبختانه این کالاها با برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، اداره کل و با تلاش و همت رانندگان به سایر نقاط کشور حمل شدند و در حال حاضر شرایط در این بندر عادی است و کالای انباشت شده نداریم.

بهرامی نیا با اشاره به اجرای طرح های تشویقی برای جابجایی کالاهای اساسی از بندر امام(ره) با توجه به همزمانی حمل کالاهای اساسی از بندر و محصولات کشت پاییزه استان بیان کرد: از جمله اقدامات تشویقی ما برای رانندگان تخصیص سهمیه لاستیک به رانندگان بود که همچنان ادامه دارد. همچنین توزیع بدون واسطه روغن از شرکت ‌های تولیدکننده و استقرار این شرکت ها در پایانه بار امام خمینی(ره) همچنین در نظر گرفتن سهمیه سوخت اضافه با هماهنگی شرکت های پخش فرآورده های نفتی از دیگر اقدامات بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان با اشاره به میزان کالاهای جابجا شده شده در سال جاری در خوزستان ادامه داد: کل کالای حمل شده از استان در سال جاری حدود ۳۲ میلیون و ۲۲۶ هزار تن کالا از مبادی استان جابجا شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۴.۷ درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: این میزان کالا توسط ۳۸۰ هزار سفر باری جابجا شده اند که این میزان نسبت به سال گذشته حدود ۸ درصد افزایش را نشان می دهد.