شناسهٔ خبر: 102412 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

رسیدگی به ۴۴۷ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در سال جاری 

ارسلان شکری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۴۴۷ پرونده تخلفات بخش حمل و نقل جاده ای در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ارسلان شکری مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی اظهار داشت : از ابتدای سال جاری تا کنون ۳۳۷ پرونده تخلفاتی مربوط به رانندگان حمل و نقل بخش های کالا و مسافر طی  ۱۱ جلسه کمیسیون ماده ۱۱ مورد بحث و بررسی قرار گرفته که از این مقدار ۱۴ پرونده رای به لغو کارت هوشمند به مدت یک ماه ، ۷ پرونده رای به بررسی مجدد و برای مابقی رای به تذکر و اخطار کتبی صادر شد.

شکری ادامه داد: همچنین در این مدت تعداد ۱۱۰ پرونده تخلفاتی مربوط به شرکتهای حمل و نقل کالا و مسافر در ۱۴ جلسه کمیسیون ماده ۱۲ مورد بحث و بررسی قرار گرفت که برای ۸ پرونده رای به تذکر کتبی ، ۱۹ پرونده رای به برائت ، ۴۸ پرونده رای به جرائم نقدی ، ۴ پرونده رای به لغو پروانه و برای  دیگر پرونده ها نیز رای به بررسی مجدد صادر شد.

وی اذعان کرد : عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۱ مربوط به حمل بار بدون بارنامه ، عدم رعایت مقررات حمل و نقل ، پروتکل های بهداشتی،  فقدان تجهیزات ایمنی و حرکت در مسیر غیر مجاز بوده و عمده تخلفات بررسی شده در کمیسیون ماده ۱۲ نیز شامل سو استفاده از شناسه ملی و کدپستی ، تغییر مبلغ کرایه در بارنامه ، عدم حضور و نظارت مدیر فنی ، عدم پرداخت کرایه راننده  و عدم وجود تجهیزات ایمنی می شود.

این مقام مسئول از رانندگان گرامی و  صاحبان شرکت‌های حمل و نقل خواست تا تمام قوانین و مقررات و ضوابط ایمنی را به دقت رعایت کنند تا باعث بروز مشکل برای خود در کمیسیون های ماده ۱۱ و ۱۲ نشوند.