شناسهٔ خبر: 102421 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

طراحی سامانه بومی تردد کامیونی بندر بوشهر

بندر بوشهر سامانه بومی تردد کامیونی بندر بوشهر به منظور کنترل بهینه ‎تردد ‎ناوگان حمل و نقل به محوطه‌های بندری طراحی شده است که نتیجه پیاده سازی آن، کاهش ترافیک در مبادی ورودی و خروجی و همچنین محوطه‌های بندری است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، پیش از این در فرآیند درخواست ورود کامیون، مراجعه صاحبان کالا یا نماینده قانونی نیاز بود حال با پیاده سازی سامانه بومی تردد کامیونی بندر بوشهر، علاوه بر حذف فیزیکی و کامل ارباب رجوع، کلیه مراحل درخواست بصورت الکترونیک و از بستر اینترنت انجام می‌پذیرد.

تخصیص بهینه درخواست‌های ورود ناوگان حمل و نقل علاوه بر افزایش رضایت‌مندی مشتریان و ذینفعان بندر، منجر به تسریع در فرآیند تخلیه و بارگیری کالا نیز می‌شود، از اینرو با توجه به پوشش دهی کامل سامانه جهت کالای عمومی، کانتینری و نفتی در هر دو رویه واردات و صادرات، کلیه ترددها در زمان پیش‌بینی شده به بندر ورود می‌کنند.  

این سامانه توسط کارشناسان اداره فاوا اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر طراحی و عملیاتی شده است و پیاده سازی آن در راستای هوشمندسازی بنادر و تحقق اهداف دولت الکترونیک می‌باشد تا هموطنان به منظور درخواست ورود ناوگان حمل و نقل دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته باشند.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، گفتنی است سامانه بومی تردد کامیونی بندر بوشهر درپنجمین نمایشگاه حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته واقع در مصلی تهران ارایه شد و مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.