شناسهٔ خبر: 102470 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کرمانشاه خبر داد؛

افزایش ۲۲ درصدی جابه‌جایی مسافران برون‌شهری با سواری در کرمانشاه

رزمایش ترافیکی زمستانی - کرمانشاه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری در باره اقدامات صورت گرفته در حوزه حمل ونقل مسافر گفت: صدور صورت وضعیت مسافر برای خودروهای سواری در کرمانشاه ۲۲ درصد افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(کرمانشاه) ، با توجه به اهمیت ارائه خدمات مناسب به هموطنان استفاده کننده از ناوگان حمل و نقل عمومی مسافربری و در راستای نظارت و کنترل تردد وسایل نقلیه مذکور این اداره کل با همکاری عوامل و نیروهای پلیس راه استان و تشکل‌های صنفی مربوطه به تشکیل گشت دروازه‌ای در محورهای مواصلاتی و پرتردد اقدام کرده و پس از احصای تخلف‌های ارتکابی افراد و ناوگان متخلف جهت تعیین تکلیف کمیسیون‌های مربوطه معرفی شده‌اند.

وی با بیان اینکه با تشکیل کمیسیون‌های مربوطه در خصوص ۲۰۰ راننده و ۲۵ شرکت اعمال قانون لازم صورت گرفته است عنوان کرد: در بررسی موارد اعلامی مربوط به اداره مسافر در سامانه شهرا(۱۴۱) که پل ارتباطی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با عموم مردم است، از ابتدای امسال نسبت به بررسی ۴۰۲ مورد شکایت اقدام شده که پس از بررسی و پیگیری همکاران این اداره ۱۷۱ مورد منجر به رضایت، ۲۱۱ مورد تذکر و تعهد و ۲۰ مورد نیز جهت اقدام مقتضی به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع شده است.

کرمی گفت: در امسال و موسم بازگشت زائرین اربعین سرور و سالار شهیدان این اداره جهت جابجایی زائران نسبت به اعزام ۴۳ دستگاه اتوبوس به پایانه شهید سلیمانی مهران اقدام کرد و این درحالی است که همکاران به صورت شبانه‌روزی با حضور در پایانه شهید کاویانی کرمانشاه با همکاری شرکت‌های حمل و نقل مسافر و ناوگان مسافربری نسبت به انتقال زائران مراجعه کننده با شهرستان کرمانشاه به سایر نقاط کشور به عنوان استان معین اقدام کرده است.

وی افزود: در سال گذشته ۴۴ هزار و ۸۹۵ برگ صورت وضعیت اتوبوسی با رشد پنج درصدی، ۷۰ هزار و ۱۱۹ برگ صورت وضعیت مینی‌بوسی با کاهش دو درصدی و ۲۵۸ هزار و دو برگ صورت وضعیت سواری با رشد ۲۲ درصدی نسبت به سال گذشته صادر شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان کرمانشاه عنوان کرد: تعداد مسافر جابجا شده از طریق اتوبوس در سال گذشته ۶۲۱ هزار و ۶۵۶ نفر، مینی‌بوس یک میلیون و ۱۱۰ هزار و ۳۶۴ نفر و سواری کرایه ۷۵۵ هزار و ۵۹۷ نفر بوده است.