شناسهٔ خبر: 102483 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری ایلام:

خدمات راهداران در شرایط بحرانی فراموش نشدنی است

جلسه 26 آذر .jpg مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با تقدیر از اقدامات موثر و حضور مستمر و به موقع مجموعه راهداری در صحنه های مختلف خدمات رسانی و فراهم سازی امنیت جاده های استان برای مسافران گفت: خدمات راهداران در شرایط بحرانی فراموش نشدنی است.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی(راهداری ایلام)؛ نورالله دلخواه در آیین‌ تجلیل از فعالان عرصه حمل و نقل، راهداری و رانندگان استان ایلام اظهار داشت: یکم دی ماه روز راهداری فرصتی برای تجلیل از فعالان این عرصه است که شبانه و روز برای آرامش مردم و کاربران سطح جاده ها بویژه مناطق کوهستانی و صعب العبور استان تلاش می کنند.

وی افزود: اگر چه فعالیت های زمستانه راهداری قبل از شروع سرمای هوا و با اعزام اکیپ های راهداری اداره کل در سطح راه ها بویژه مناطق کوهستانی استان آغاز شد اما یکم دی ماه، فرصتی برای به تصویر کشیدن گوشه ای از زحمات راهداران به مردم و قدردانی از تلاش و صبوری این عزیزان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: طرح راهداری زمستانی با حضور دستگاه های خدمات رسان نظیر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام، پلیس راه، نیروی انتظامی، مرکز فوریت‌های پزشکی، هلال احمر و سایر نیروهای امدادی با هدف آمادگی زمستانه راهداری و حمل نقل جاده‌ای در تامین امنیت و عبور و مرور در محورهای برف گیر و گردنه‌های کوهستانی در محل ستاد فرماندهی انتظامی استان ایلام از اول آذرماه آغاز شده است.

وی افزود: راهداران ایلام با حضور ۳۲۰ نیروی راهدار و پشتیبان در امر راهداری با تجهیزات و بکارگیری ۲۲۳ دستگاه ماشین آلات سنگین، نیمه سنگین و سبک در این طرح حضور دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: این طرح با ۲۴ اکیپ راهداری به همراه تجهیزات و ماشین آلات بصورت شبانه روزی در جاده های ارتباطی این استان آماده ارائه خدمات هستند.

دلخواه تاکید کرد: امسال برای جلوگیری از لغزندگی جاده ها ۱۰ هزار تن نمک و ماسه در استان برای راهداری زمستانی در راهدارخانه ها دپو شده است.

وی اضافه کرد: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها بر عهده دارند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام با اشاره به آماده باش کامل نیروها و تجهیزات راهداری افزود: در زمان اجرای این طرح، راهداران با تمام توان، روان سازی ترافیک و سهولت تردد رانندگان و مسافران را فراهم و امداد رسانی و افزایش ایمنی جاده ای در تمامی مسیرها بر عهده دارند.

دلخواه با اشاره کنگره بزرگ اربعین حسینی و تلاش های راهداران در این ایام بیان کرد: سال ۹۸ که مراسم اربعین حسینی برگزار شد، حدود ۶ هزار و ۷۰۰ اتوبوس در مرز مهران تردد داشتند که این اقدام در نوع خود بی نظیر و ستودنی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به رفع نقاط حادثه خیز در استان در سال جاری تاکید کرد: ۱۸ نقطه پرخطر از جاده های استان در سالجاری به منظور ایمن سازی و کاهش تصادفات و تلفات جاده ای اصلاح می شود که امیدواریم با تخصیص اعتبارات به موقع در سال جاری این نقاط حادثه‌خیز اصلاح شود.

یکم دی ماه مصادف با آغاز فصل زمستان به دلیل اهمیت وظایف و خدمات ارائه شده توسط راهداران در سطح محورهای ارتباطی کشور به عنوان روز راهدار نامگذاری شده است.