شناسهٔ خبر: 102526 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون وزیر راه و شهرسازی:

اقدام موثر برای ارتقای شاخص‌ سلامت در مناطق مرزی

نبیان مدیرعامل سازمان مجری ساختمان‌ها و تأسيسات دولتی-عمومی در بازدید از مراحل احداث بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس‌ گفت: توسعه زیربناها و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی با هدف غایی ارتقای شاخص سلامت در مناطق مرزی یکی از تکالیف اصلی این سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، علی نبیان با اشاره به ضرورت توزیع عادلانه تأسيسات دولتی و عمومی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق کم‌برخوردار، افزود: امسال روند پیشرفت بیمارستان ٢۶٠ تختخوابی شهرستان سلماس‌ شتاب گرفته و برنامه‌ریزی شده با استفاده از همه امکانات و منابع مالی نیمه اول سال آینده این پروژه بیمارستانی به بهره‌برداری برسد.

 بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی شهرستان سلماس با اعتبار ۱۸۲ میلیارد تومان احداث می‌شود. بازدید از پروژه ندامتگاه سلماس‌ از دیگر برنامه‌های سفر معاون وزیر راه و شهرسازی به استان بود.

همچنین به دنبال برگزاری نشست‌های مدون هم‌اندیشی، معاون وزیر راه و شهرسازی، مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی همراه با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان به منظور پیشبرد قانون جهش تولید مسکن از اراضی شهرستان سلماس‌ بازديد کردند.

تأمین زمین برای قانون جهش تولید مسکن مراحل مختلفی دارد. در مرحله نخست استفاده از اراضی ملی درون شهر در اولویت است و در گام دوم زمین‌های مازاد دستگاه‌های اجرایی  از جمله اداره کل اوقاف و امور خیریه مورد استفاده قرار می‌گیرد. باتوجه به تجربه اجرای مسکن مهر، همگام با احداث واحدهای مسکونی تأمین نیازمندی‌های عمومی در فضاهای شهری لحاظ می‌شود.