شناسهٔ خبر: 10254 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

ایزدی در جمع خبرنگاران:

دو بانک دیگر پرداخت تسهیلات بافت فرسوده را آغاز کردند/ پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیونی به انبوه‌سازان در کلانشهرها

محمد سعید ایزدی مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری با بیان این‌که یک سوم مردم مشهد در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد شهری سکونت دارند از آخرین وضعیت پرداخت وام نوسازی خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمدسعید ایزدی در حاشیه دومین جلسه «ستاد ملی بازآفرینی پایدار محدوده‌ها و محله‌های هدف احیا، بهسازی و نوسازی شهری» که پیش از ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۳ مرداد) با موضوع بررسی سکونتگاه‌های غیر رسمی مشهد در وزارت راه و شهرسازی و به ریاست آخوندی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت بافت‌های ناکارآمد شهری کلانشهر مشهد و سبزوار ارائه شد و راهکارهای رفع حاشیه‌نشینی این دو شهر در ۳۵ محور به تصویب رسید. امیدواریم در سال جاری با اجرای این محورها تغییرات مثبتی را در این زمینه در شهرهای استان خراسان رضوی شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری ایران ایجاد ساختار و تشکیلات مناسب و اجرای آیین‌نامه‌‌ای که در این رابطه توسط وزارت کشور تهیه شده را مثبت دانست و گفت: چنین ساختاری می‌تواند به ساماندهی وضعیت نازل زندگی ساکنان بافت‌های هدف خراسان رضوی منتهی شود. البته برای ساماندهی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری باید تمامی ۱۷ دستگاه اجرایی عضو ستاد ملی بازآفرینی با یکدیگر همکاری کنند زیرا ساماندهی بافت‌های ناکارآمد شهری پیچیدگی‌های زیادی دارد و انتظار داریم با همکاری دستگاه‌های اجرایی این بحران جدی را در شهرهای هدف به تدریج برطرف کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی از اجرای دوره‌های آموزشی مورد نیاز توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خبر داد و گفت: در این جلسه مقرر شد اقدامات لازم برای توانمندسازی ساکنان این مناطق انجام شود. 

تسهیلات نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری موضوع دیگری بود که ایزدی به آن پرداخت و درباره آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات گفت: با برگزاری جلسات مختلف با مسئولان بانک مرکزی دو بانک خصوصی دیگر برای پرداخت این تسهیلات اعلام آمادگی کردند و هم اکنون ۹ بانک پرداخت تسهیلات نوسازی بافت‌های فرسوده شهری را برعهده دارند.

ایزدی ادامه داد: پیش از این، تسهیلات یادشده به متقاضیانی که از دو سال پیش در سامانه آن ثبت نام کرده بودند، پرداخت می‌شد، اما هم‌اکنون همه متقاضیان می‌توانند در این سامانه ثبت نام کنند تا نسبت به بررسی مدارک و معرفی آنان به شعب بانک‌ها اقدام شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: از ۳۷ هزار و ۵۰۰ سهیمه تعیین شده در این زمینه تاکنون ۳۰ درصد متقاضیان قرارداد خود را با بانک‌ها منعقد کرده‌اند تا تسهیلات خود را دریافت کنند و بقیه نیز به تدریج تسهیلات خود را از شعب بانک‌ها دریافت خواهند کرد.

وی در خصوص پرداخت تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی به انبوه سازان برای نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری توضیح داد: این تسهیلات در کلانشهرها به انبوه‌سازان اختصاص می‌یابد اما در شهرهای کوچک متقاضیان می‌توانند با دریافت تسهیلات به راحتی مسکن خود را نوسازی کنند./

برچسب‌ها:

نظر شما