شناسهٔ خبر: 102583 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

در مکاتبه با استاندار خراسان جنوبی؛

مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بشرویه در موضوع الحاق اراضی دولتی ابلاغ شد

برگزاری پانزدهمین جلسه شورای‌عالی شهرسازی و معماری دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران در مکاتبه با استاندار خراسان‌جنوبی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بشرویه (الحاق اراضی دولتی) ابلاغ کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه صادق‌مالواجرد دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران طی مکاتبه با قناعت استاندار و رییس شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خراسان‌جنوبی مصوبه شورا را با موضوع مغایرت اساسی طرح تفصیلی با طرح جامع شهر بشرویه (الحاق اراضی دولتی) ابلاغ کرد.

در متن این مصوبه آمده است: شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران درجلسه مورخ ۲۲ آذر ۱۴۰۰ پیرو مصوبه مورخ ۲۹ دی۱۳۹۹ موضوع «الحاق اراضی به محدوده شهری بشرویه جهت تامین اراضی مورد نیاز قانون جهش تولید مسکن» را پیرو مکاتبه شماره ۳۵/۱/۳۸۳۸۵ مورخ ۲۱ مهر ۱۴۰۰ استاندار خراسان جنوبی مورد بررسی قرار داده و به شرح زیر اتخاذ تصمیم کرد:

۱. ظرف مدت یک ماه از تاریخ اعلام مصوبه شورای‌عالی، اداره کل راه و شهرسازی استان تحت‌نظارت استانداری و با هماهنگی شهرداری بشرویه و با استفاده از تمام ظرفیت‌های قانونی موجود از جمله ماده ۹ لایحه قانونی نحوه خرید و تملک اراضی و املاک برای اجرای برنامه‌های عمومی، عمرانی و نظامی دولت، زمینه تفاهم با مالکین و الحاق اراضی موسوم به حفره را فراهم و مراتب را جهت تصویب به شورای‌عالی ارائه کند.

۲. در صورت اعلام استاندار مبنی بر عدم حصول توافق، دبیر شورای‌عالی مراتب موافقت شورای‌عالی با الحاق حدود ۵۰ هکتار اراضی دولتی واقع در جنوب‌غرب کمربندی موجود را به استان اعلام کند. تبعاً متعاقب این اعلام، طرح تفصیلی اراضی الحاقی با تامین سرانه‌های خدماتی در مقیاس طرح جامع شهر به تصویب کمیسیون ماده ۵ خواهد رسید.

۳. موکداً تصریح می‌شود در صورت عدم حصول توافق برای الحاق اراضی موسوم به حفره و الحاق اراضی دولتی، با عنایت به تکافوی نیاز شهر در هر دو بخش سکونت و خدمات، الحاق سایر اراضی خصوصاً اراضی موسوم به حفره به محدوده شهر تا تجدیدنظر طرح جامع ممنوع خواهد بود و دبیرخانه کارگروه زیربنایی،... و دبیرخانه شورای‌عالی شهرسازی و معماری مجاز به پذیرش درخواست‌های ارسالی نخواهند بود.