شناسهٔ خبر: 102585 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی : 

رکن اساسی توسعه هر کشوری توسعه حمل و نقل است

معاون عمرانی استاندار آذربایجان غربی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت: رکن اساسی  توسعه هر کشوری توسعه حمل و نقل است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، آیدین رحمانی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان غربی گفت:  توسعه حمل و نقل با مدیریت بهینه نقش اساسی در توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال و نیز تولید ثروت در کشور خواهد داشت.

وی افزود: استان آذربایجان غربی با دارا بودن ۵ پایانه مرزی و به عنوان تنها استان در همسایگی کشور ترکیه و با توجه به تفاهم نامه ها و روابط اقتصادی و مطرح بودن به عنوان دروازه ورود به کشورهای اروپایی نقش ارزشمندی در حمل و نقل زمینی دارد که لزوم توجه به زیرساخت های حمل و نقل را در این استان دوچندان می کند.

رحمانی ادامه داد: در سال جاری ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای فصل توسعه حمل و نقل جاده ای استان در نظر گرفته شده که در توسعه راه ها علی الخصوص راه های منتهی به پایانه های مرزی و توسعه زیرساخت های پایانه های مرزی استفاده خواهد شد.

وی با تاکید بر آنالیز دقیق درآمدها  و هزینه ها حمل و نقل برای برنامه ریزی توسعه این صنعت از فعالیت چشمگیر رانندگان و صاحبان شرکت‌های بخش حمل و نقل کالا و مسافر و تعامل آنها با سیاست های دولت تقدیر کرد.

رحمانی ادامه داد: با تمهیدات اندیشیده شده از ظرفیت مرزها برای اورهال ماشین آلات سنگین دستگاهای اجرایی استان مخصوصا بخش حمل و نقل و راهداری استفاده خواهد شد و اولین مرکز تخصصی اورهال ماشین آلات سنگین کشور در استان دایر می شود.