شناسهٔ خبر: 10262 - سرویس ریلی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مديريت و منابع راه آهن خبر داد:

جابه‌جايی سالانه ۳۳ ميليون تن بار با ۲۲ هزار واگن/ جابه‌جایی بيش از ۲۵ميليون نفر مسافر با ۲۲۰۰ واگن

قطار باری معاون توسعه مديريت و منابع شرکت راه‌آهن از جابه‌جايی سالانه ۳۳ ميليون تن بار با ۲۲ هزار واگن و جابه‌جایی بيش از ۲۵ميليون نفر مسافر با ۲۲۰۰ واگن خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری به نقل از روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران؛ محمدرضا نصرت نظامي معاون توسعه مديريت و منابع راه آهن، در سومين جلسه شوراي معاونين توسعه مديريت و منابع سازمان ها و شركت هاي تابعه وزارت راه و شهرسازي با تشريح اقدامات انجام شده در راستاي اصلاح ساختار مجموعه راه آهن گفت: راه آهن با همكاري دانشگاه هاي تربيت مدرس و امام حسين (ع) موفق به ارايه طرح اوليه اصلاح ساختار راه آهن شده و برنامه ريزي هاي لازم به منظور اجرايي شدن آن در دست بررسي است.

وي در اين مراسم با اشاره به تاريخچه راه اندازي راه آهن گفت: امروز راه آهن ايران پر افتخارتر از گذشته در حال فعاليت است به طوريكه ايران با دارا بودن بيش از ۱۰ هزار و ۴۰۰ كيلومتر خطوط ريلي اصلي و ۳۸۰۰ كيلومتر خطوط فرعي در جايگاه قابل قبولي در مقايسه با ساير كشورهاي همسايه قرار دارد.

وي افزود: در حال حاضر كشور قزاقستان با مساحتي معادل ۳ برابر مساحت ايران داراي ۱۴ هزار كيلومتر خط ريلي، ‌تركمنستان و تركيه هر يك ۱۲ هزار كيلومتر هستند و اين در حالي كه تركمنستان ۴/۱ برابرايران مساحت ايران دارد.

نصرت نظامي با اشاره به وجود ۲۲ هزار و ۷۰۰ دستگاه واگن باري در كشور از جابه جايي سالانه ۳۳ ميليون تن بار خبر داد و تصريح كرد: با در نظر گرفتن ميزان باري كه در سطح جاده و ريل جا به جا مي شود سهم راه آهن از اين حوزه ۱۲ درصد است.

به گفته وي در حال حاضر ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه واگن مسافري در ناوگان ريلي كشور، سالانه بيش از ۲۵ميليون نفر مسافر را جا به جا مي كند.

نصرت نظامي با اشاره به وجود ۵۷۰ تونل در كشور خاطر نشان كرد : هم اكنون بيش از ۲۵ هزار پل در سطح راه آهن وجود دارد كه عمده آنها در طول سالهاي اوليه راه آهن ايجاد شده است.

معاون توسعه مديريت و منابع انساني راه آهن ضمن تشريح آخرين وضعيت مالي شركت و نتايج حاصل از عملكرد آن در سال ۹۳؛آمادگي شركت براي تشكيل زودهنگام مجمع عمومي سالانه را اعلام و گفت: دراين خصوص هماهنگي لازم با وزارت راه و شهر سازي به عمل آمده است.

برچسب‌ها:

نظر شما