شناسهٔ خبر: 102632 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین‌ومسکن عملکرد یگان در آذر را تشریح کرد؛

رفع تصرف از ۳۲۳ هکتار اراضی دولتی در آذر/صدور احکام ۹۷ هکتار زمین به ارزش ۸۲۶ میلیاردتومان ثبت۶۷۳ مورد گزارش مردمی

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۷۹ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۳۲۳ هکتار در آذر امسال خبر داد.

جواد خردمند فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عملکرد یگان را برای آذر امسال تشریح کرد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۷۹ مورد تعرض در اراضی دولتی به مساحت ۳۲۳ هکتار خبر داد و جمع اجرای احکام را ۵۷ مورد به مساحت بیش از ۹۷ هکتار و ارزش ۸۲۶ میلیاردتومان، برشمرد.  

به گفته خردمند استان خوزستان با ۱۳۸ موردتعرض، تهران با ۶۹ مورد، جنوب سیستان و بلوچستان (ایرانشهر) با ۴۱ فقره تعرض به ترتیب بیشترین تعرض را در بین استان‌ها داشتند. در استان‌های سمنان، و اردبیل نیز هیچگونه تعرضی ثبت نشد.

خردمند میزان دریافت گزارش مردمی از وقوع تصرف را ۶۷۳ مورد عنوان کرد.  

بر اساس اعلام فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن تعرض به اراضی دولتی در استان‌های مختلف و عملکرد یگان حفاظت سازمان، آذر امسال (۱۴۰۰)، شاملِ رفع ۳ مورد تعرض از ۲۸ هزار و ۱۸۲ مترمربع اراضی در آذربایجان‌شرقی، رفع ۸ مورد تعرض از ۶۱ هزار و ۴۷۶ مترمربع اراضی در آذربایجان‌غربی، رفع ۱۲ مورد تعرض از ۹۴ هزار و ۸۲۴ مترمربع اراضی در اصفهان، رفع ۱۵ مورد تعرض از ۵۰ هزار و ۵۰۱ مترمربع اراضی در البرز است.

همچنین، رفع ۴۱ مورد تعرض از ۱۱ هزار و ۵۷۴ مترمربع اراضی در ایرانشهر، رفع ۱۰ مورد تعرض از ۲ هزار و ۸۳۴ مترمربع اراضی در ایلام، رفع ۳۶ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۵۳۰ هزار و ۶۲۰ مترمربع اراضی در بوشهر، رفع ۶۹ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۹۸ هزار و ۸۱۰ مترمربع در استان تهران، رفع یک مورد تعرض از ۲۵۰ مترمربع اراضی در جنوب کرمان، رفع ۲ مورد تعرض از ۱۴۸ هزار و ۷۴۳ مترمربع اراضی چهارمحال‌وبختیاری، رفع ۶ مورد تعرض از ۴۰ هزار و ۸۷۵ مترمربع اراضی خراسان‌جنوبی، رفع ۹ مورد تعرض از ۴۹ هزار و ۱۵۰ مترمربع اراضی خراسان‌رضوی، رفع ۲ مورد تعرض از ۱۰۰ هزار و ۵۲۰ مترمربع اراضی خراسان‌شمالی، رفع فوری تعرض از ۱۳۸ مورد از ۹۰۶ هزار و ۷۱۶ مترمربع زمین در استان خوزستان بخش دیگری از عملکرد یگان حفاظت در آذر ۱۴۰۰ گزارش شد.

خردمند همچنین، رفع ۲ مورد تعرض از اراضی به مساحت ۲۴۹ هزار مترمربع در زنجان، رفع ۳ مورد تعرض از ۱۴۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی در سیستان‌وبلوچستان، رفع یک مورد تعرض از ۲ هزار مترمربع اراضی در شرق سمنان، رفع ۳۳ مورد تعرض از ۴۲۳ هزار و ۵۲ مترمربع اراضی در فارس، رفع ۳ مورد تعرض از ۹ هزار و ۲۰۰ مترمربع اراضی در استان قزوین، رفع یک مورد تعرض از ۲ هزار مترمربع اراضی در استان قم، رفع ۸ مورد تعرض از ۱۰ هزار و ۷۸ مترمربع اراضی در استان کردستان، رفع ۱۴ مورد تعرض از ۵۵ هزار و ۲۴۳ مترمربع اراضی در کرمان را از جمله تلاش‌های یگان در این استان‌ها برشمرد.

به گفته وی، رفع ۲ مورد تعرض از ۴۵۰ مترمربع اراضی در کرمانشاه، رفع ۴ مورد تعرض از ۴۷ هزار و ۲۴۸ مترمربع اراضی در کهگیلویه‌وبویراحمد، رفع ۳ مورد تعرض از ۱۵هزار و۸۰۰ مترمربع اراضی در استان گلستان، رفع ۲ مورد تعرض از ۷ ‌هزار و ۷۰۰ مترمربع اراضی در گیلان، رفع یک مورد تعرض از ۱۰ ‌هزار و ۲۰۷ مترمربع اراضی در لارستان، رفع ۲ مورد تعرض از ۵۱ هزار مترمربع اراضی در لرستان، رفع یک مورد تعرض از  ۳۰۰ مترمربع اراضی مازندران، رفع ۲۱ مورد تعرض از ۹ هزار و ۳۹۰ مترمربع اراضی در مرکزی، رفع ۷ مورد تعرض از ۳ هزار و ۷۹ مترمربع اراضی در هرمزگان، رفع تعرض از ۶ مورد اراضی دولتی به مساحت ۴ هزار و ۶۶۸ مترمربع در استان همدان، و رفع ۱۲ مورد تعرض از ۲۱ هزار و ۸۵۰ مترمربع اراضی در استان یزد، از دیگر مواردی است که یگان در استان‌ها برای آذر ۱۴۰۰ به انجام رسانده است.