شناسهٔ خبر: 102648 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آسفالت ۴۰ کیلومتر از راههای روستایی شهرستان خوی

راه روستایی شهرستان خوی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خوی گفت: ۴۰ کیلومتر از راه های روستایی شهرستان خوی آسفالت شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، اصغر کاظمی رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان خوی گفت : بهسازی و آسفالت محورهای روستایی به طول ۹۰ کیلومتر از سال ۹۹ برنامه ریزی و درحال حاضر ۴۰ کیلومتر  از آن آسفالت شده و درحال بهره برداری است.

وی افزود: ۳۸ کیلومتر از محور های روستایی نیزآماده آسفالت بوده که با مساعد شدن شرایط جوی آسفالت این مقدار نیز اجرا خواهد شد

کاضمی اظهار داشت: برای آسفالت ۲۲ کیلومتر راه روستایی نیز درحال برگزاری مناقصه هستیم که درصورت تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آن شروع خواهد شد.

وی ادامه داد: پروژه ساماندهی و تعریض سه راهی ایواوغلی به عنوان یکی از پروژه های شاخص در سطح استان با اعتبار۳۶۴ میلیارد ریال و پیشرفت فیزیکی نزدیک به ۴۵ درصد در حال اجرا است.

کاظمی اظهار داشت: عملیات اجرایی تکمیل پل دو دهانه ۱۸ متری قزل آغل با اعتبار ۵۲ میلیارد ریال انجام می‌گردد و  هر دو دهانه پل مذکور عرشه گذاری شده و پیمانکار درحال اجرای دیوارهای برگشتی و انجام خاکریزی رمپ های ورود و خروج پل بوده که با تکمیل این پل ۱۷ روستای بخش صفائیه با جمعیتی بالغ بر ۷۵۰۰ نفر از آن بهره مند می شوند.

این مقام مسئول در خصوص ایمن سازی محورهای اصلی، فرعی و روستایی در سال جاری اعلام کرد :  ۲۳۷ کیلومتر خط کشی، نصب گاردریل بطول ۶۰۰ متر در محور خوی - چالدران و نصب نیوجرسی مفصلی بطول ۴۰۰ متر در محور خوی - قطور - رازی جزو اقدامات انجام گرفته در این حوزه است.

وی همچنین افزود : تعداد ۲۰۲۰ عدد تابلو و علایم ایمنی در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی نصب شده و تعمیرات چراغ های روشنایی جاده های مواصلاتی به تعداد ۱۱۰ مورد در جهت افزایش ایمنی محورها انجام گرفته است.

کاظمی از تسطیح و رگلاژ و ترمیم شانه ها در محورهای مواصلاتی به طول ۲۶۲ کیلومتر و تسطیح و رگلاژ محورهای روستایی بطول ۴۰۰ کیلومتر در سال جاری خبر داد و گفت : اصلاح شیب و مسیر با ایجاد واریانت جدید و حذف چندین نقطه حادثه خیز در روستاهای آلمالو، هندوان، کفیل، قره گل و شیوان کندی بصورت امانی از سایر اقدامات انجام گرفته اداره راهداری وحمل ونقل جاده ای شهرستان خوی برای ایمن سازی محورهای مواصلاتی این شهرستان در سال جاری تا کنون بوده است.