شناسهٔ خبر: 102664 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

اجرای عملیات خط کشی در محورهای مواصلاتی استان سمنان

خط کشی.jpeg معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از خط کشی ۴۷۵ کلیومتر محور های شریانی و خط کشی ۲۰ کیلومتر از محور سمنان به فیروزکوه در ۸ ماهه ابتدایی سال جاری خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی  عرب احمدی گفت: خط‌کشی راه ها ضمن این که از ضروری‌ترین نوع علائم ایمنی است از عوامل اصلی منظم‌کردن حرکت وسایل‌نقلیه و آگاهی‌دادن به مترددین جاده‌ای است؛ لذا از مهمترین عوامل برای ایمنی جاده‌ها محسوب می‌ شود.

ایشان افزود: این اداره به منظور افزایش ایمنی محورها ، هدایت وسایل نقلیه و آگاهی دادن به کاربران راه بخصوص در شب با دید محدود ، تفکیک باندهای رفت و برگشت در نقاط بدون جدا کننده وسط و کاهش میزان تصادفات و سوانح رانندگی عملیات اجرای خط کشی را در سطح محورهای این استان در دستور کار خود دارد.

وی گفت: به منظور تامین ایمنی راه های استان بیش از ۴۷۵کیلومتر محور های شریانی در هشت ماهه ابتدایی سال خط کشی شده است و حدود ۴۸۰ کلیومتر از این محورها در دست اقدام می باشد.

محمدرضا عرب احمدی به محور‌های مهمی که خط کشی در آن‌ها صورت گرفته اشاره کرد و افزود: احیای خط کشی درمحور‌های مواصلاتی استان با اولویت محور‌های شریانی در دستور کار این اداره بوده است و تخصیص اعتبار ۵۸ میلیارد ریالی را نیز داشته است.

ایشان محور سمنان به فیروزکوه را از محور های شریانی مهم خواند و گفت: در این محور از پاسگاه افتر تا انتهای حوزه استحفاظی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان بالغ بر ۲۰ کیلومتر خط کشی سه خطه به اجرا در آمده است.

وی بیان کرد: با تلاش عوامل راهداری استان سعی شده در محور‌های شریانی و اصلی استان مشکلی از بابت خط کشی مشاهده نشود و در زمان و موعد مقرر طبق برنامه ریزی مدون خط کشی محور‌ها تجدید و بروز شود.

ایشان در خصوص محورهای روستایی ابراز نمود: با تخصیص اعتبار ۲میلیارد و هشتصد میلیون ریالی در محورهای روستایی، در شهرستان های سمنان و دامغان بیش از ۴۰ درصد خط کشی انجام شده است.

معاونت راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان افزود: خط کشی محور دامغان به معلمان پس از روکش آسفالت به طول ۲۰ کیلومتر و محور شلی به هیکو در شهرستان مهدیشهر به طول ۳ کیلومتر نیز از دیگر فعالیت های این اداره بوده است.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: در خصوص محور مواصلاتی جاده نظامی سمنان نیز با توجه به ابلاغ اعتبار ۱۱ میلیارد ریالی جهت خط کشی، نصب تجهیزات و تابلو و علائم تاکنون قریب به ۸ کیلومتر این مسیر خط کشی صورت گرفته و پس از پایان روکش آسفالت ادامه خط کشی این محور شروع خواهد شد.

گفتنی است یکی از بهترین روشها در جهت هدایت کاربران جاده ای در مسیرهای شریانی اجرای خط کشی است .