شناسهٔ خبر: 102670 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون عمرانی استانداری خوزستان:

موضع منطقه آزاد اروند در خصوص محور خرمشهر-اهواز قابل قبول نیست

خانچی معاون عمرانی استانداری خوزستان معاون عمرانی استانداری خوزستان گفت: موضع منطقه آزاد اروند در خصوص محور خرمشهر-اهواز مبنی بر قرار نگرفتن محور مذکور در حوزه این منطقه، قابل قبول نیست.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی(خوزستان) ، محمد خانچی در ششمین جلسه کمیسیون اجرایی آیین نامه مدیریت ایمنی حمل و نقل و سوانح رانندگی استان که در سالن جلسات معاونت عمرانی استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: حادثه  تصادف روز گذشته در محور خرمشهر- اهواز بسیار نگران کننده بود و باتوجه به نزدیک شدن به پایان سال و مسافران نوروزی، باید کارگاه ویژه این حادثه تشکیل و نسبت به ارائه راهکارهای کوتاه مدت برای به حداقل رساندن حوادث جاده ای در این محور اقدام شود.

وی با تأکید بر اینکه راهکارهای کوتاه مدت باید منجر به کاهش خطرآفرینی در محور خرمشهر-اهواز شود، افزود: چهار خطه کردن این محور در حال حاضر با مشکل تأمین اعتبار مواجه شده است به همین  دلیل باید عملیاتی کردن راهکارهای کوتاه مدت را در دستور کار قرار داد.

معاون عمرانی استانداری خوزستان بیان کرد: عملیات چهارخطه کردن این محور در ۲۰ کیلومتر توسط اداره کل راه و شهرسازی استان آغاز شده است اما مدیریت پیشین منطقه آزاد اروند پس از امضای تفاهمنامه با وزارت راه و شهرسازی و استانداری، اعلام کرده بود که محور خرمشهر-اهواز به لحاظ موقعیت جغرافیایی در محدوده این منقطه قرار ندارد.

خانچی با بیان اینکه موضع منطقه آزاد اروند در خصوص محور خرمشهر-اهواز قابل قبول نیست، تصریح کرد: درصورتی که این سازمان در خصوص تعهدات خود در زمینه اجرای پروژه دوبانده کردن محور خرمشهر – اهواز عمل نکند، این اقدام به عنوان ترک فعل اعلام خواهد.

وی با تأکید بر نگاه جمعی داشتن به مشکلات استان، گفت: اگر بخواهیم به مشکلات خوزستان  نگاه بخشی داشته باشیم، این استان راه به جایی نخواهد برد از این رو تمامی شرکت های حاشیه محور مذکور از جمله نیشکر و نفت باید برای به سرانجام رسیدن راهکارهای کوتاه مدت و کمک به  اجرای پروژه چهارخطه کردن محور خرمشهر-اهواز وارد عمل شوند.

معاون عمرانی استانداری خوزستان ادامه داد: حضور پلیس راه در جاده های پرترافیک و حادثه ساز باید پررنگ تر و هدفمندتر باشد؛ همچنین باید شاهد نظارت بیشتری بر ناوگان حمل و نقل عمومی در حال تردد در این محورها به لحاظ برخورداری از حداقل ضوابط مانند کارت معاینه فنی، بارنامه و دفترچه باشیم.

خانچی اذعان کرد: محورهای پرحادثه باید در کمیته های تخصصی اولویت بندی شده و تخصیص اعتبار برای کاهش و رفع خطرآفرین بودن این محورهای باید مناطبق اولویت بندی های صورت گرفته تخصیص یابد.

وی گفت: ظرفیت دوربین های کنترل سرعت پلیس راه و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای باید در محورهای پرحادثه بیشتر شود.

معاون عمرانی استانداری خوزستان اذعان کرد: در حال حاضر ارائه برنامه کوتاه مدت و تجزیه و تحلیل این برنامه ها برای اجرایی شدن، باید در دستور کار قرار گیرد و در این راستا می توان از ظرفیت نخبگان علمی نیز استفاده کرد.