شناسهٔ خبر: 102691 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خبر داد:

افزایش مبادلات اقتصادی از پایانه های مرزی سیستان و بلوچستان

پایانه مرزی میلک و میرجاوه مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان گفت: حجم مبادلات اقتصادی اعم از صادرات، واردات و ترانزیت از پایانه های مرزی میلک و میرجاوه در ۹ ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته مجموعاً ۲۵ درصد افزایش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سیستان و بلوچستان ایوب کرد مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روزانه ۵۲۶ دستگاه کامیون از پایانه های مرزی استان تردد می نمایند، اظهار کرد: بیشترین حجم مبادلات تجاری استان در این مدت با یک میلیون و ۱۹۸ هزار و ۹۳۰ تن به پایانه مرزی میرجاوه اختصاص دارد که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن با ۶۳۰ هزار و ۸۰۴ تن رشد ۹۰ درصدی داشته است.

وی با اشاره به اهمیت پایانه‌های مرزی در توسعه اقتصاد سیستان و بلوچستان گفت: موقعیت خاص این استان به لحاظ همجواری با کشورهای افغانستان و پاکستان سبب شده تا پایانه های مرزی میرجاوه و میلک در محدوده تحت پوشش این اداره کل از پایانه‌های مرزی فعال کشور در زمینه صادرات در ۹ ماهه سال جاری بشمار آیند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: یک میلیون و ۲۳۱ هزار و ۸۲۴ تن کالا در این مدت از طریق پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۰ درصدی را نشان می دهد.

 کرد تصریح کرد: ظرفیت‌های بالای سیستان و بلوچستان در زمینه ارتباط خارجی با کشورهای همسایه فرصت های تجاری بسیار مطلوبی را برای منطقه فراهم کرده است تا از ظرفیت پایانه های مرزی به بهترین نحو در رونق اقتصاد بهره گرفت.

وی خاطر نشان کرد: تمام تلاش این اداره کل فراهم کردن زیر ساخت‌ها در پایانه‌های مرزی میلک و میرجاوه بر گسترش روابط اقتصادی با کشورهای پاکستان و افغانستان است.