شناسهٔ خبر: 102699 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

در راستای تحقق بخشی به دولت الکترونیک صورت گرفت:

راه اندازی فرایند الکترونیکی کمیسیون ماده ۱۲ در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران

محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران از راه اندازی فرایند الکترونیکی کمیسیون ماده ۱۲ در اداره کل و ادارت شهرستانی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (تهران)؛ خلیل محبت خواه مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: دولت الکترونیک آغازی برای خدمت رسانی بهتر به مردم است، در کشوری مانند ایران که  ۷۰ تا ۸۰ درصد حجم فعالیت ها در دولت اتفاق می افتد، باید اصلاح نظام اداری ساماندهی شود و به همین دلیل رویکرد پیاده سازی دولت الکترونیک را در اداره کل راه و شهرسازی استان تهران انتخاب کردیم.

محبت خواه در ادامه گفت : در سال های گذشته نظام بوروکراسی ما رشد داشته، جامعه شهری به بیش از ۷۰ درصد جمعیت کشور رسیده است و ابهامات و پیچیدگی های بسیاری ایجاد شده است که به این منظور، برای جلوگیری از جعل اسناد و همچنین ایجاد شفافیت در فرآیند اداری و کرامت شهروندان، مشتری مداری و چابک سازی نظام اداری، کاهش کاغذ بازی، نسبت به طراحی و راه اندازی سامانه بارگذاری اسناد و مدارک کمیسیون ماده ۱۲ در اداره کل و مجموعه ادارات شهرستانی اقدام شد.

مدیر کل راه و شهرسازی استان تهران گفت: با بهره‌گیری از شیوه‌های جدید تبادل اطلاعات، صرف حداقل هزینه و نیروی انسانی، یک سیستم خدمات رسانی پرسرعت با حداکثر تاثیرگذاری و دامنه نفوذ به وجود می آید.  به این ترتیب، کارکنان با استفاده از ابزارهای الکترونیک، سازمان را در جهت رسیدن به اهداف برنامه‌ریزی شده هدایت می‌کنند. خدمات الکترونیک جهت ارائه سریع خدمات بدون نیاز به حضور فیزیکی در محل از بارزترین نمادهای حقوق شهروندی تحقق دولت الکترونیک است.

لازم به ذکر است در اجرای دستورالعمل های موجود مجموعه اقداماتی توسط معاونت املاک و حقوقی واداره فناوری اطلاعات و ارتباطات اداره کل راه و شهرسازی جهت راه اندازی فرایند الکترونیکی فرم کمیسیون ماده ۱۲ طراحی وراه اندازی شد که از جمله این موارد راه اندازی تشکیل پرونده الکترونیک، بهره برداری از سامانه پیامکی، ویرایش فرم مربوطه در سیستم اتوماسیون، آموزش کارشناسان کمیسیون ماده ۱۲ جهت ارائه هر چه بهتر خدمات به مراجعه کنندگان انجام گرفته است.