شناسهٔ خبر: 102728 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرز ماهیرود/ درخواست برای صدور ویزای رانندگان در مرز

بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرز ماهیرود.jpg استاندار خراسان جنوبی، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی، فرماندار و امام جمعه سربیشه و سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع و مدیران کل دستگاه های اجرایی از مرز ماهیرود بازید کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه و شهرسازی ازخراسان جنوبی، اسداله جلال زاده، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در بازدید استاندار خراسان جنوبی از مرز ماهیرود به تشریح وضعیت پایانه مرزی ماهیرود پرداخت و گفت: این پایانه مرزی سال ۹۵ به صورت رسمی افتتاح و در حال حاضر روزانه به طور متوسط ۲۰۰ تا ۲۵۰ کامیون افغان در ماهیرود بارگیری شده و از مرز خارج می‌شوند.

وی با اشاره به مشکلات این مرز تصریح کرد: در مرز اگر ویزای ورود به کشور افغانستان  صادر شود مشکل رانندگان حل می شود.

جلال زاده ادامه داد: همچنین در بحث ویزای مسافری، ویزای جهانگردی و توریستی در حال حاضر در مرز ماهیرود صادر نمی شود که صدور ویزا نیز به دلیل شیوع کرونا حذف شده است. افزود: برای راه‌اندازی ایکس ری کامیونی ساخت و ساز توسط بخش خصوصی در حال انجام است.

وی یادآور شد: با راه اندازی ایکس ری کامیونی ترانزیت عام راه می افتاد که در این صورت امکان ترانزیت هر نوع کالای مدنظر وجود خواهد داشت ودر حال حاضر به دلیل عدم وجود ایکس ری  ترانزیت محدود شده است .

گفتنی است؛ استاندار خراسان جنوبی نیز در خصوص رفع مشکل صدور ویزای رانندگان و همچنین ویزای مسافری قول پیگیری را داد.