شناسهٔ خبر: 102735 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

آیت الله العظمی علوی گرگانی

صیانت از جان مسافران مسئولیتی مهم است

خبر آیت‌الله العظمی سید محمد علی علوی گرگانی از مراجع تقلید با مهم دانستن مسئولیت صیانت از جان و مال مسافران گفت: انجام توامان ۲ وظیفه راهداری زمستانی و نجات مسافران در راه مانده، خدمتی ارزشمند است

به گزارش پایگاه خبری وزرات راه وشهرسازی ( استان قم ) این مرجع تقلید در دیدار مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از امور فوق العاده ارزشمند است.
ایشان ضمن تاکید بر اولویت و اهمیت وظیفه راهداری و حمل ونقل جاده‌ای بر دیگر مسئولیت‌های اجتماعی، وظیفه دشوار صیانت از جان و مال مسافران را مسئولیتی مهم برشمرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قم نیز در سخنانی به اهم وظایف حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای پرداخت و تصریح کرد: درسال ۹۵، طی پروسه‌ای کارشناسانه، به شناسایی ۶۶ نقطه حادثه ساز در سطح راه‌های استان اقدام و در قالب اجرای چندین طرح پیمانی و امانی، ۵۰ نقطه آن مرتفع شد.
محمد حسن کلهری افزود: از جمله مهمترین این اقدام‌ها، تکمیل و بهره‌برداری از طرح چهار خطه کردن محور قدیم سلفچگان – ساوه است که طی اجرای این طرح، مشکل سه نقطه حادثه ساز در این محور ترانزیتی برطرف شد.
مدیرکل راهداری قم اجرای طرح احداث پل خورآباد واقع در محور لنگرود – کهک را پروژه مهم دیگری دانست که بهره برداری از آن حذف چند نقاط حادثه ساز در این محور را در پی داشته است.
وی در ادامه به اقدام‌های حمایتی اداره‌کل متبوع، به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخت و بیان کرد: اعطای وام، جذب کمک‌های خیران و تخصیص بیمه بیکاری جهت رانندگان و شرکت‌های حمل و نقل عمومی جاده‌ای از جمله این اقدام‌های حمایتی، جبرانی بوده است.