شناسهٔ خبر: 102739 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

نشست هم‌اندیشی حوزه حمل‌ونقل جاده‌ای سمنان با انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌و‌نقل

نشست هم اندیشی ، تبیین و اقناع عدم تاثیر تغییر در عوارض حمل و نقل جاده ای کالا (مصوبه شورای اقتصاد) در قیمت تمام شده کالا ، با حضور معاون حمل و نقل، رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر استان سمنان و مدیران شرکت های حمل و نقل کالای شهرستان سمنان برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سمنان، طی نشستی که با حضور معاون حمل و نقل ، رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر استان سمنان و مدیران شرکت های حمل و نقل کالای شهرستان سمنان برگزار شد، در خصوص نحوه اجرای مطلوب مصوبه شورای اقتصاد جهت شیوه مطلوب اطلاع رسانی جامع ، تشریح و تبیین کامل موضوع و... بحث و گفتگو شد.

در این جلسه ضمن تاکید بر ضرورت تشکیل نشست های توجیهی دست اندرکاران صنعت حمل و نقل جاده ای کالا و مصرف کنندگان خدمات حمل و نقل کالا شامل صاحبان کالا ، تجار ، مدیران انجمن های صنفی و شرکت های حمل ونقل کالا ، رانندگان و... بر لزوم هماهنگی با مسئولان محلی و دستگاه های نظارتی جهت ملحوظ داشتن دیدگاه های استانی تاکید شد.

در ابتدای این نشست ،غلامرضا طحان ، معاون حمل و نقل اداره کل  بر ضرورت دریافت نظرات و پیشنهادات در خصوص نحوه مطلوب اجرای طرح توسط مدیران کل استانی و انعکاس آن ، جهت اتخاذ تصمیمات لازم ، به دفتر حوزه حمل و نقل تاکید کرد و یادآور شد: حذف پروسه اخذ مالیات بر ارزش افزوده در بارنامه های صادره همزمان با افزایش اخذ عوارض جاده ای حمل و نقل کالا یکی از مزایای این طرح می باشد و می تواند آینده روشنی را برای خدمت رسانی بهتر در بحث نگهداری محورهای مواصلاتی و نوسازی ناوگان حمل و نقل را رقم بزند.

طحان در ادامه این نشست با یادآوری این مهم که ارتقا زیرساخت های حمل و نقل جاده ای به منظور پویایی این صنعت مهم از اهداف راهبردی سازمان متبوع است خاطرنشان نمود: با ساز و کارهای اندیشیده شده و توجه مسئولان امر ، شاهد اختصاص اعتبارات خوبی در بودجه سال آینده، جهت ارتقا زیرساخت ها و نوسازی ناوگان راهداری و حمل و نقل عمومی جاده ای خواهیم بود.

در ادامه اعضای انجمن صنفی و مدیران شرکت های حمل و نقل کالای سمنان ضمن اعلام دیدگاه های خود در خصوص نحوه اجرای جابجایی تعرفه عوارض جاده ای حمل کالا ، خواستار رسیدگی به درخواست ها و رفع مشکلات صنفی این قشر زحمت کش شدند.

درخاتمه معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان، ارتقا زیرساخت های صنعت حمل ونقل جاده ای را منوط به فاکتورهایی دانست و افزود : نگاه تخصصی به بخش و استقرار نظام های استاندارد و بهره مندی از فناوری اطلاعات و استمرار آن در زمره آیتم های اصلی است که باید به نحوی هدفمند پی گیری و اجرا شود.

شایان ذکر است ۸۵ شرکت حمل و نقل جاده ای کالا در حوزه استان سمنان فعالیت دارند.

انتهای پیام/