شناسهٔ خبر: 102840 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان خبر داد:

ثبت نام ۴۶ هزار نفر زنجانی در نهضت ملی مسکن

کردلو.jpg رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان گفت: با اعلام شروع ثبت نام تا روزهای آغازین دی‌ماه، ۴۶ هزار و ۸ نفر در استان زنجان در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند.

بهزاد کردلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه ویژه خبری وزارت راه و شهرسازی (زنجان)،به آمار ثبت نامی های طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان اشاره کرد و گفت: تا ۵ دی ماه سالجاری بیش از ۴۶ هزار و ۸ نفر در این طرح ثبت نام کردند.

وی با بیان اینکه در شهر زنجان ۳۴ هزار و ۴۵۲ نفر در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند، اظهار داشت: همچنین ۳ هزار و ۴۵۶ نفر در شهرستان ابهر و در سایر شهرهای با جمعیت زیر ۱۰۰ هزار نفر هم ۸ هزار و ۱۰۰ نفر در این طرح نام نویسی کردند.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان، استقبال زنجانی‌ها از ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: سهمیه پیش بینی شده برای ساخت مسکن در قالب قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن در سطح کشور برای چهار سال آینده ۴ میلیون واحد است که از این تعداد ۷۱ هزار و ۱۳۵ واحد سهمیه استان است.

کردلو با بیان اینکه این تعداد واحد مسکونی برای چهار سال آینده در قالب‌های متنوع برای اقشار مختلف جامعه در استان زنجان ساخته می‌شود، تاکید کرد: تولید مسکن در بخش روستایی به تعداد ۲۰ هزار واحد، استیجاری ۳ هزار و ۲۳ واحد، ۱۲ هزار و ۲۸ واحد توسط بخش خصوصی، در محلات هدف بازآفرینی ۹ هزار و ۲۱ واحد، همچنین در قالب تفاهم نامه‌های منعقده ۹ هزار و ۲۱ واحد، برای دهک‌های متوسط به بالا هم ۳ هزار و ۷ واحد و تامین مسکن برای گروه‌های با درآمد متوسط به پایین ۳ هزار و ۷ واحد و گروه‌های کم درآمد هم ۱۲ هزار و ۲۸ واحد تعیین شده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان افزود: در سفر رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به استان، کلنگ ۱۷ هزار و ۴۳۰ واحد زده شد و ۳ هزار و ۴۷۴ واحد مسکونی هم در قالب فاز نخست طرح نهضت ملی مسکن پیمان سپاری شد و در حال اجرا است.

کردلو با بیان اینکه در کل بیش از ۲۱ هزار و احد مسکونی در این استان در حال اجرا است، یاد آور شد: تامین زمین برای ۲۱ هزار واحد مسکونی در استان صورت گرفته و پیمان سپاری شده است.

وی ادامه داد: این استان در فاز نخست نهضت ملی مسکن به لحاظ تایید نهایی متقاضیان، ثبت نامی ها، تخصیص پروژه و مبلغ واریزی نسبت به جمعیت، رتبه نخست کشوری را از آن خود کرده است.

رئیس اداره برنامه ریزی و مطالعات مسکن راه و شهرسازی استان زنجان بیان داشت: ثبت‌نام نهضت ملی مسکن یک ماه بعد ابلاغ قانون جهش تولید توسط رئیس‌جمهور از ۲۸ مهرماه در سامانه saman.mrud.ir آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.