شناسهٔ خبر: 102844 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت؛

ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن/آغاز عملیات اجرایی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن قم/آغاز ثبت‌نام مجردها به زودی در طرح نهضت ملی مسکن

شهر تهران ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن و رفع تصرف از ۳۲۳ هکتار اراضی دولتی در آذر بخشی از مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته گذشته بود.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهمترین اخبار حوزه مسکن و شهرسازی در هفته‌ای که گذشت به شرح زیر است:

ضرورت سرعت دادن به اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن

وزیر راه و شهرسازی و رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هماهنگی اقتصادی دولت گزارشی را ارائه کردند. رئیس جمهور تاکید کرد: تمام دستگاه‌ها بویژه وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی همچنان خود را به کاهش روند رشد نقدینگی متعهد بدانند و به تلاش در این زمینه ادامه دهند.

در این جلسه وزیر راه و شهرسازی گزارشی از میزان پیشرفت کار اجرای  بزرگ‌ترین پروژه‌های ریلی، هوایی و جاده‌ای و تامین مسکن در کشور ارائه کرد.

رئیسی نیز پس از طرح این گزارش سرعت دادن به روند اجرای طرح‌های زیربنایی در حوزه راه و مسکن را ضروری دانست.

آغاز عملیات اجرایی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن قم

آغاز عملیات اجرایی سایت ۵۶۰ هکتاری نهضت ملی مسکن با امکان احداث ۴۱ هزار واحد مسکونی و بازدید از برخی پروژه‌های عمرانی و حمل ونقلی در سفر وزیر راه و شهرسازی به استان قم انجام شد.

آغاز ثبت‌نام مجردها به زودی در طرح نهضت ملی مسکن

وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد: دستورالعمل ثبت‌نام مجردها تدوین شده و به زودی توسط وزیر راه و شهرسازی ابلاغ می‌شود که بر اساس آن امکان ثبت‌نام مجردها بعد از ۱۵ دی نیز امکانپذیر است.

ارایه آمارهای اختصاصی آسیب‌های اجتماعی در ۲۰۲۰ محله کمتر برخوردار و محلات هدف بازآفرینی

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران گفت: دستگاه‌های مسئول آمارهای اختصاصی آسیب‌های اجتماعی در محله‌های هدف بازآفرینی شهری شامل سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده در قالب ۲۰۲۰ محله را ارایه کنند.

رفع تصرف از ۳۲۳ هکتار اراضی دولتی در آذر

فرمانده یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن از وقوع ۴۷۹ مورد تعرض و رفع فوری آن‌ها در زمین‌های دولتی به مساحت ۳۲۳ هکتار در آذر امسال خبر داد.

پرداخت تسهیلات خرید و ساخت مسکن به هنرمندان حوزه صنایع دستی

تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات خرید و ساخت مسکن بین بانک مسکن و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف تامین تسهیلات مسکن به هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی امضا شد.

تدوین لایحه پایش وضعیت ایمنی واحدهای مسکونی احداث شده

معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی از تدوین یک لایحه برای پایش وضعیت ایمنی واحدهای مسکونی ساخته شده خبر داد.

پیش‌بینی منابع کافی برای مقابله با مخاطرات فرونشست و زلزله در لایحه بودجه ۱۴۰۱

شکرچی‌زاده رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر نیاز کشور به راه‌اندازی سامانه پایش انرژی خواستار پیش‌بینی منابع مالی برای راه‌اندازی سامانه و اجرایی شدن بند ض ماده ۱۴ قانون مدیریت بحران شد.

ضرورت شکل‌گیری گفتمان مقابله با مخاطرات زلزله در رسانه‌ها و نظام آموزشی

رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر توجه به پیامدهای اجتماعی و فرهنگی زلزله و سایر مخاطرات از ضرورت‌های شکل‌گیری گفتمان مقابله با مخاطرات زلزله در رسانه‌ها و نظام آموزشی گفت.

رفع مغایرت‌ طرح جامع مصوب شهر اشترینان به استاندار لرستان ابلاغ شد

شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران مصوبه شورا را با موضوع انطباق طرح جامع مصوب شهر اشترینان با سیاست‌های ابلاغی، به استاندار لرستان ابلاغ کرد.

طرح شهرسازی پادگان شهر میانه در چارچوب قانون انتقال پادگان‌ها ابلاغ شد

دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری در مکاتبه با استاندار آذربایجان‌شرقی طرح شهرسازی پادگان شهر میانه را در چارچوب انتقال پادگان‌ها ابلاغ کرد.