شناسهٔ خبر: 102845 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاه‎ها خبر داد؛

ارائه کارت واکسن از ۱۰دی ماه اجباری شد/ برخورد قانونی با کارکنانی که واکسن نزده‌اند

علی شورمیج معاون توسعه مديريت و منابع شرکت فرودگاه‎ها گفت: براي مقابله با شيوع سويه جديد ويروس کرونا ضمن رعايت شيوه های بهداشتی در فرودگاه هاي کشور از دهم دی ماه ارائه کارت واکسن برای تردد در محل کار ضروری است و با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی شورمیج، معاون توسعه مدیریت و منابع شرکت فرودگاهها اظهار داشت: براي مقابله با شيوع سويه جديد ويروس کرونا ضمن رعايت شيوه های بهداشتی در ستاد و فرودگاه هاي کشور از دهم دي ماه ارائه کارت واکسن براي تردد در محل کار ضروري است و با متخلفان برخورد قانوني خواهد شد. در این بخشنامه بر ارائه کارت واکسن و دریافت کارت دیجیتال برای تردد در محل کار تمامی کارکنان رسمي، پیمانی، قراردادی، پیمانکاری و... از دهم دی ماه تاکید شده است.

در این بخشنامه آمده است؛ پس از هوشمندساز و امکان دسترسی اداره کل مخابرات و فناوری اطلاعات هوانوردی و دفتر حراست و امنیت فرودگاهی به سامانه واکسیناسیون وزارتخانه بهداشت و درمان به صورت برخط، کارکنانی که بدون توجیه و دستور پزشک اقدام به تزریق واکسن کرونا نکرده باشند و همچنین ارائه کنندگان کارت های غیر معتبر واکسیناسیون، برابر مقررات برخورد خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: بر این اساس واحدهای حراست فیزیکی مستقر در درب ورودی ساختمان های حوزه های ستادی و فرودگاهی شرکت فرودگاه ها موظف هستند، ضمن رعایت احترام و حفظ شئون و حقوق شهروند سازماني همکاران و مراجعه کنندگان، کارت واکسن ایشان را کنترل و به افراد فاقد کارت مزبور یا فاقد هرگونه مدارک پزشکی تذکر دهند.

به گزارش روابط عمومی شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران؛ در این بخشنامه تاکید شده است؛ از ورود کارکنان متخلف پس از دهم ماه جلوگیری به عمل می آید و عدم حضور همکاران در محل خدمت خود به منزله غیبت غیرموجه و انجام اقدامات لازم توسط مدیر واحد محل خدمتي وی خواهد بود.