شناسهٔ خبر: 102850 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر:

بارگیری بیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر خرمشهر طی ۹ ماهه گذشته

 تخلیه و بارگیری کالاهای نفتی و غیرنفتی در بنادر کشور مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: طی ۹ ماهه سال جاری بیش از ۲ میلیون تن کالا در بندر خرمشهر بارگیری شده و همچنین عملیات تخلیه کالای کانتینری افزایش ۹ درصدی داشته است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، نوراله اسعدی  در بیان عملکرد ۹ ماهه بندر خرمشهر، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون بارگیری بیش از ۲ میلیون و ۶۱ هزار و ۸۰۱ تن کالا در مجتمع بندری خرمشهر انجام شده است.

وی تصریح کرد: در دوره زمانی ۹ ماهه امسال  ۶۲۱ فروند شناور زیر  هزار تن در بندر خرمشهر تردد داشته است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از افزایش ۱۳ درصدی برخوردار است.

افزیش ۱۰۰درصدی ترانزیت خارجی به کشور عراق از بندر خرمشهر

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر افزود: از ابتدای سال جاری ترانزیت خارجی از طریق بندر خرمشهر به کشور عراق  نسبت به مدت مشابه سال گذشته صد درصد افزایش داشته است.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، اسعدی در خصوص بارگیری کالاهای فله خشک از بندر خرمشهر گفت: طی این مدت بیش از یک میلیون و ۶۸۴ هزار و ۷۶۱ تن کالای فله خشک ازبندر خرمشهر بارگیری شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۹ درصدی را نشان می دهد.