شناسهٔ خبر: 102919 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر خبر داد:

نجات ۱۲ ملوان طی ۲ عملیات جداگانه در آب‌های خلیج فارس/ آمادگی نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی

امداد و نجات دریایی مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: شب گذشته و طی ۲ عملیات جداگانه و بطور همزمان ۱۲ ملوان از خطر غرق و مرگ حتمی در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، سیاوش ارجمندزاده درباره عملیات نجات ۱۲ ملوان گفت: در عملیات نخست یک فروند موتور لنج باری که با ۶ سرنشین از دبی به سمت بندر ریگ در حال حرکت بود به دلیل شکستگی سکان و شرایط نامساعد جوی غرق شد.

وی بیان کرد: در همین راستا پس از دریافت درخواست کمک خدمه موتورلنج توسط مرکز کنترل بندر دیر، بلافاصله شناور ناجی ۸ به موقعیت اعزام  و موفق شد هر ۶ نفر سرنشین موتورلنج را از درون دریا نجات داده و بسلامت به بندر دیر منتقل کند.

ارجمندزاده ادامه داد: اعلام اضطرار برای حادثه یاد شده ساعت ۴ و ۳۰ دقیقه بود که پس از انجام عملیات نجات، سرنشینان شناور غرق شده ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه نجات پیدا و به ساحل منتقل شدند.

وی عنوان کرد: در عملیات دوم نیز بنابر اطلاع مرکز کنترل لاور، یک فروند موتور لنج باری که با ۶ نفر خدمه در مسیر دبی به گناوه در حال حرکت بود به علت شرایط نامساعد جوی غرق شد و یک فروند موتور لنج صیادی خدمه این شناور را نجات داد.

ارجمندزاده ادامه داد: در ادامه عملیات نجات با هماهنگی انجام گرفته ناجی ۱۸ از بندر عامری اعزام و در فاصله ۴۰ مایلی بندر عامری نفرات نجات یافته را تحویل گرفته و به بندر عامری انتقال داد.

وی یادآور شد: در این عملیات ساعت اعلام اضطرار ۴ بامداد بود که شناور ناجی پس از رسیدن به محل حادثه ساعت ۹ موفق به انتقال سرنشینان به ساحل شد.

ارجمندزاده یادآور شد: انجام ۲ عملیات جداگانه و همزمان برای نجات ۱۲ سرنشین حکایت از توان و آمادگی قابل توجه نیروهای امداد و نجات دریایی استان بوشهر برای مقابله با حوادث احتمالی است.

‏ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر و دریانوردی ،وی تاکید کرد: با هدف جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی، از دریانوردان انتظار است با رصد و پایش دقیق وضعیت دریایی از دریاروی در شرایط نامساعد به طور جد احتناب کنند.