شناسهٔ خبر: 102942 - سرویس مسکن و شهرسازی
نسخه قابل چاپ

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان:

احداث ۳۲۰۰ واحد مسکن نهضت ملی خوزستان تا پایان امسال عملیاتی می‌شود/تکمیل واحدهای مسکونی زلزله مسجدسلیمان و اندیکا

مسکن* مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان با اعلام اینکه عملیات اجرایی ۳ هزار و ۲۰۰ واحد نهضت ملی مسکن خوزستان تا پایان آغاز می‌شود از مراحل تکمیل واحدهای مسکونی زلزله زده اندیکا و مسجد سلیمان خبر داد.

حسین جنتی مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی بخشی از فعالیت‌های بنیاد را در استان در حوزه نهضت ملی مسکن، سنددار کردن زمین‌ها در مناطق روستایی و شهرها کوچک و همچنین بهسازی و مقاوم‌سازی اعلام کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان گفت: واحدهای مسکونی که تحت عنوان نهضت ملی مسکن شناخته می‌شوند در استان ۳ هزار و ۲۰۰ واحد است که حدود ۸۰ درصد پروژه‌ها عملیات اجرایی شان آغاز شده است. ۲۰ درصد باقیمانده از این تعداد کل ۳ هزار و ۲۰۰ واحد در مراحل اخذ پروانه و رفع مشکلات آنها هستیم که تا قبل از اتمام سال عملیات اجرایی تمامی واحدهای نهضت ملی مسکن استان انجام می‌شود.

صدور ۶۵۰۰ جلد سند برای واحدهای روستایی و شهری خوزستان

جنتی ادامه داد: امسال بنیاد مسکن خوزستان سنددار کردن ۶ هزار واحد را در برنامه قرار داد که تا پایان سال این تعداد انجام می شود و پیش بینی شده است که ۶ هزار و ۵۰۰ جلد سند صادر شود.

وی در خصوص اجرای طرح بهسازی و مقاوم‌سازی مناطق و واحدهای مسکونی روستایی با اعلام اینکه اعتبارات استان در این خصوص بیش از ۱۶۰ میلیاردتومان بوده است، توضیح داد: برنامه بهسازی و مقاوم‌سازی استان نیز با اعتبارات تخصیص یافته تا اسفندماه تکمیل می‌شود.

تکمیل بازسازی واحدهای باقیمانده زلزله اندیکا

مدیرکل بنیاد مسکن خوزستان در خصوص برنامه‌های استان برای بازسازی‌های باقیمانده از حوادث طبیعی همچون سیل و زلزله در استان اعلام کرد: برای بازسازی واحدهای مسکونی زلزله اندیکا حدود یکهزار و ۹۰۰ واحد آسیب دیدند که واحدهای تعمیراتی به اتمام رسید و بازسازی واحدهای تخریبی که حدود ۹۵۰ واحد بوده است که در حال انجام است.

پیشرفت فیزیکی ۱۵۰۰ واحد باقیمانده زلزله مسجدسلیمان ۷۰ درصد است

جنتی ادامه داد: بازسازی حدود یکهزار و ۲۰۰ واحد از  ۵ هزار واحدی که از سیل سال ۱۳۹۷ دچار آبگرفتگی و آسیب شدند نیز در حال انجام است. از زلزله مسجد سلیمان که در ۱۷ تیرماه ۱۳۹۸ رخ داد نیز حدود یکهزار و ۵۰۰ واحد باقیمانده که تقریبا در ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار دارد.