شناسهٔ خبر: 103052 - سرویس بنادر و دریانوردی
نسخه قابل چاپ

سازمان بنادر و دریانوردی اعلام کرد؛

رشد ۱۸ درصدی صادرات غیر نفتی از بنادر هرمزگان/ جابجایی کالا در بنادر شرق هرمزگان از مرز ۲ میلیون تن گذشت

جابجایی کالا صادرات غیرنفتی و ترانزیت کالا در ۹ ماهه سال جاری از بنادر شرق هرمزگان به ترتیب ۱۸ و ۷۳ درصد رشد داشته وعملیات تخلیه و بارگیری کالا در این مدت رشد ۳۷ درصدی را ثبت کرده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، میزان تخلیه و بارگیری کالا طی ۹ ماهه سال جاری، در بنادر شرق هرمزگان ۲ میلیون ۱۱۱ هزار و ۴۵۴ تن بوده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال ۹۹، رشد ۳۷ درصدی را نشان می دهد.

بر اساس این گزارش با فراهم کردن زیر ساخت ها و شرایط استراتژیک منطقه در مدت یاد شده با صادرات یک میلیون و  ۱۳۱ هزار و ۸۰۹ تن کالای غیر نفتی رشد ۱۸ درصدی این مهم  در مقایسه  با مدت مشابه سال گذشته به ثبت رسیده است.

گفتنی است اهم موارد صادراتی از بنادر شرقی هرمزگان مواد کشاورزی، مصالح ساختمانی و آهن آلات بوده است که این موارد  به کشورهای حاشیه خلیج فارس و کشورهای حوزه اقیانوس هند از این پایانه ی ترانزیتی صادر می شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، شایان ذکر است  ۳۶ هزار و ۵۸۳ تن کالا از بنادر شرق هرمزگان ترانزیت شده که با توجه به موقعیت قرارگیری مناسب بنادر شرق به لحاظ بعد مسافت با کشورهای همسایه این مقدار نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.