شناسهٔ خبر: 103079 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

کسب رتبه دوم استفاده از سامانه آنلاین صدور پروانه عبور محمولات ترافیکی در کشور

محموله ترافیکی.jpg رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از کسب رتبه دوم صدور آنلاین پروانه عبور بار ترافیکی توسط اداره کل استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مهدی رجایی فرد رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان گفت: استان سمنان با اخذ ۶۸.۵ امتیاز موفق به کسب رتبه دوم صدور پروانه عبور آنلاین بار ترافیکی کشور در نه ماهه اول سال ۱۴۰۰ شده است.

وی در ادامه گفت: پروانه عبور بارهای ترافیکی مربوط به آن دسته از بارهایی است که ابعاد و وزن آن‌ها بیش از حد استاندارد بوده و برای تردد در جاده‌ها باید مجوز از سوی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای داشته باشند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اضافه کرد: در این پروانه‌ها موارد و محدودیت‌هایی چون سرعت، مسیر مجاز و ساعت حرکت و سایر مقررات بسته به نوع، طول و عرض و وزن و ارتفاع بار درج شده و راننده موظف به رعایت آن‌ها است.

وی ابراز کرد: هدف از صدور پروانه عبور ترافیکی، ایمنی تردد و حفاظت از جاده و ابنیه فنی راه‌ها و جلوگیری از بروز اختلال در تردد وسایل نقلیه است.

رجایی فرد گفت: حمل ونقل جاده اي مقوله اي بسيار با اهميت و داراي استانداردهاي خاص مي باشد كه در صورت رعايت قوانين و مقررات مربوطه مي توان از آن انتظار كاهش حوادث و هزينه ها و روند پرشتاب كار را داشت.

شایان ذکر است از ابتدای سالجاری تاکنون ۸۰۵ برگ پروانه عبور بارهای ترافیکی از مبدا استان سمنان صادر شده است .