شناسهٔ خبر: 10310 - سرویس هوایی
نسخه قابل چاپ

مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی:

ارزیابی خدمات فرودگاهی در ۱۱ فرودگاه کشور آغاز می‌شود

فرود هواپیما در فرودگاه مهرآباد مدیر پروژه نظارت برکیفیت خدمات گفت: در طرح ارزیابی سطح خدمات فرودگاهی، هدف اصلی رفع مشكلات و بهبود كیفیت خدمات رسانی به مسافران فرودگاهی است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از شرکت فرودگاه‌های کشور بهمن باقری با اشاره به آغاز طرح تعیین سطح خدمات فرودگاهی در کشور، عنوان کرد: با توجه به شرح وظیفه و دستور کار تعیین شده توسط مدیرعامل و معاونت برنامه ریزی و نظارت شرکت فرودگاه‌های کشور، نخستین اقدام با دیدگاه رضایت‌مندی مسافر در ۱۱ فرودگاه کشور شروع شده است.

وی در ادامه با بیان این مطلب که این طرح را از دیدگاه ارائه خدمت به مسافران دنبال می كنیم، اعلام کرد: در این طرح، با استفاده از چک لیست‌هایی که ارزیابان اعزامی به فرودگاه‌ها تكمیل خواهند كرد، فرایند مورد نظر اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه این چک لیست‌ها را ارزیابان دفتر که دارای تبحر و آموزش‌‌های لازم در مقوله‌های فرودگاهی هستند، تكمیل می كنند، افزود: چک لیست‌ها دارای آیتم‌های مختلف استاندارد بوده و شامل موارد زیادی همچون سهولت و نحوه دسترسی به فرودگاه، پاركینگ، مسیر‌یابی، وضعیت ظاهری اماكن و ترمینال‌‌ها، نظافت سرویس‌های بهداشتی، رستوران‌ها، نمازخانه‌ها، ایستایی مسافران در گیت‌های مختلف بازرسی و... می شود.

باقری گفت: از وظایف دفتر نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی در واقع شناسایی چالش‌‌ها و دغدغه‌های موجود در فرودگاه‌های کشور است تا با شناسایی نارسایی ها و انعكاس به مبادی ذیربط نسبت به رفع آنها اقدام شود.

مدیر پروژه نظارت بر کیفیت خدمات فرودگاهی خاطر نشان کرد: در حال حاضر فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد، شیراز، اصفهان، تبریز، بندرعباس، زاهدان، کرمان، امام خمینی(ره)، اهواز و کیش در برنامه ارزیابی كیفیت خدمات فرودگاهی قرار داشته که در یک فرایند فشرده یک ماهه، این ارزیابی ها به اتمام می رسد و متعاقبا، ارزیابی فرودگاه های دیگر آغاز خواهد شد.

باقری عنوان کرد: بر حسب سیاست گذاری، نتیجه ارزیابی در قالب رتبه بندی قرار می‌گیرند و در نهایت، ارزیابی تحلیلی با استفاده از نتایج آیتم‌های مختلف انجام می شود.

وی اضافه کرد: براساس این طرح، فرودگاه‌ها با یکدیگر مقایسه خواهند شد و مبنای خروجی كه از این بازدیدها به دست می آید می‌تواند به پیگیری در جهت رفع مشکلات فرودگاه‌ها به سیستم مدیریتی کمک شایانی کند.

باقری یادآور شد؛ بر مبنای مطالعات و تجربیات روز جهانی نظارت  بهینه و كارآمد بر كیفیت خدمات زمانی محقق خواهد شد كه بتوان فرایندهای خدمات را به شكل قابل اندازه‌گیری تعریف نموده و متعاقب آن بصورت ادواری با تكرار ارزیابی موارد بهبود یا كاهش فرایند‌ها مورد بررسی قرار گیرد./

نظر شما