شناسهٔ خبر: 103131 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خبر داد:

اخذ ۷۷ رای قضایی به نفع دولت برای مبارزه با زمین خواری در استان مازندران

جابر حسن زاده معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اخذ ۷۷ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال برای بازپس گیری بیش از ۲۳ هکتار از اراضی ملی استان مازندران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (مازندران)؛ جابر حسن زاده معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با اشاره به پیگیری‌های حقوقی از سوی این اداره‌کل در راستای رفع تصرف اراضی ملی استان مازندران و با حمایت جدی دستگاه قضایی در این خصوص اظهار کرد:‌ از ابتدای سال تا کنون ۷۷ رای قضایی به نفع دولت و بیت المال در بخش مسکن اخذ شده است.  

وی افزود: این آرا مربوط به پرونده‌های مهم و حساس اختلافی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با متصرفان و زمین‌خوارانِ اراضی ملی در سطح استان مازندران بوده است.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران بیان داشت: ۴۳ فقره رای قطعی قضایی در راستای رفع تصرفات غیر مجاز اجرا شد که به تبع آن بیش از ۹ هکتار از اراضی ملی در سطح استان به دولت اعاده شد.  

حسن زاده گفت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با حمایت دستگاه قضایی هیچ مماشاتی با زمین خواران ندارد و تصرف اراضی ملی به هر بهانه‌ای که صورت گرفته باشد نتیجه‌ای غیر از تعقیب قضایی و محکومیت کیفری و قلع و قمع و زیان ناشی از آن برای متصرفان به همراه ندارد.  

 وی با تاکید بر جدیت این اداره‌کل در برخورد با متصرفان اراضی ملی اذعان داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران نسبت به اشخاصی که اقدام به دست‌اندازی به اراضی ملی می‌کنند به‌هیچ وجه مسامحه نخواهد کرد.  

معاون املاک و حقوقی اداره‌کل راه و شهرسازی استان مازندران با هشدار به کسانی که به صورت غیرمجاز اقدام به احداث بنا در اراضی ملی می‌کنند، گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان مازندران از اراضی ملی با آمادگی کامل حفاظت و حراست می‌کند و با هرگونه دخل و تصرف در این اراضی و زمین خواری   به صورت قاطع برخورد کرده و کوچک‌ترین اغماضی نخواهند داشت.