شناسهٔ خبر: 103134 - سرویس هواشناسی
نسخه قابل چاپ

هشدار سطح زرد و نارنجی دریایی؛

افزایش ارتفاع موج تا بیش از ۵ متر در نواحی ساحلی شمال وجنوب کشور

دریای خزر- طوفان- موج- تلاطم سازمان هواشناسی کشور دو هشدار زرد و نارنجی دریایی منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ، سازمان هواشناسی کشور در مورد آخرین وضعیت جوی کشور، دو هشدار زرد و نارنجی دریایی هواشناسی صادر کرد.

بر اساس دو هشدار سطح زرد و نارنجی هواشناسی وزش باد نسبتا شدید و افزایش ارتفاع موج از روز سه‌شنبه چهاردهم دی ماه آغاز و تا روز پنجشنبه شانزدهم دی ماه ادامه خواهد بود.

نوع مخاطره اعلامی پدیده، افزایش ارتفاع موج در نواحی ساحلی تا ۵/۱متر و در نواحی فراساحل تا ۵/۲ متر خواهد یود که موجب خسارت به تاسیسات دریایی و ساحلی، خطر غرق شدن قایق های سبک و نیمه سنگین و اختلال در تردد با شناورهای سنگین و آسیب به قفس ها و تورهای صیادی خواهد شد.

منطقه اثر اعلامی برای این سامانه، طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه درخلیج فارس و تنگه هرمز، نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، خوزستان  و  در روز پنج‌شنبه ۱۶ دی ماه در خلیج فارس، تنگه هرمز و غرب دریای عمان، در نواحی ساحلی و دور از ساحل بوشهر و هرمزگان، دریای خزر، در نواحی ساحلی و دور از ساحل مازندران و گلستان ادامه خواهد داشت.

بنابر گزارش سازمان هواشناسی پرهیز ازفعالیت های تفریحی و محدودیت در سایر فعالیت دریایی بویژه در مناطق فراساحل، جمع آوری تورها و لوازم صیادی و تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هرگونه خسارت و همچنین محدودیت در ترددهای دریایی، بویژه اجنتاب از تردد با شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی و احتیاط در فعالیت‌های دریایی در ساحل و فراساحل توصیه شده است.